اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف تویسرکان:

تویسرکان 293 موقوفه ‌دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اوقاف و امور خیریه اوقاف تویسرکان با ببان اینکه تویسرکان دارای 293 فقره موقوفه است، گفت: درآمد امسال موقوفات تویسرکان نسبت به سال گذشته از رشد 58 درصدی برخوردار است.

تویسرکان 293 موقوفه ‌دارد

حجت‌الاسلام احمدرضا خزائی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، اظهار کرد: گسترش فرهنگ وقف یکی از عمده‌ترین آیتم‌های ایجاد بستر برای رشد ارزش‌های معنوی و متعالی در شکل توزیع عادلانه ثروت است.

وی با بیان اینکه وقف تأثیر ژرفی در توسعه اقتصادی، فکری، فرهنگی و معنوی دارد، ابراز داشت: دین مبین اسلام بر گسترش و ترویج فرهنگ وقف بیش از هر چیز دیگری تأکید دارد.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان، با تأکید بر اینکه استفاده از فرهنگ و هنر در راستای نهادینه‌سازی وقف نقش‌آفرین است، افزود: رونق‌بخشی به حوزه انتشاراتی، به کارگیری نیروی انسانی متخصص و کارآمد، مشارکت مراکز عالی و پژوهشی و تلفیق صنعت گردشگری با سنت وقف عناصری کارگشا در احیای این مهم است.

وی  در ادامه تعداد موقوفه‌های تویسرکان را 290 فقره در دو بخش متصرف و غیر متصرف اعلام کرد و افزود: بخش موقوفات متصرفی در حوزه انتفاعی 196 موقوفه شامل مساجد و حسینیه‌ها و سایر اماکن مذهبی و در حوزه منفعتی 94 موقوفه در شهرستان وجود دارد.

خزائی موقوفات غیر متصرف را در تویسرکان سه مورد عنوان و ادامه داد: وقف یک فریضه بسیار ارزشمند و متعالی است که نقش زیادی در سعادت و سلامت زندگی انسان ایفا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: درآمد موقوفات این نهاد در تویسرکان از ابتدای سال ‌جاری تاکنون نسبت به سال گذشته از 58 درصد رشد برخوردار است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان مبلغ درآمد سال 90 موقوفات شهرستان را 280 میلیون ریال اعلام و اظهار داشت: درآمد موقوفات جمع‌آوری شده از ابتدای سال‌ جاری تاکنون از منابع موقوفی تویسرکان 800 میلیون ریال است.

وی افزود: درآمد موقوفات سال جاری در بخش‌های حفظ و نگهداری از موقوفه، روضه‌خوانی اهل بیت (ع)، تعزیه‌داری حضرت سیدالشهداء، اطعام فقرا و مساکین، خیرات مبرات، کمک به زائران مشهدالرضا(ع) و .... هزینه شده است.

خزائی در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص فعالیت‌های فرهنگی اوقاف و امور خیریه گفت: طرح‌های بهاری، سوگواری یأس نبوی، نشاط معنوی ویژه ایام تابستان، جشن ولایت علوی و اکمال دین نبوی، بصیرت عاشورایی، اعزام روحانی به بقاع متبرکه و برگزاری پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته‌های حفظ، قرائت، مفاهیم و ترتیل در سال جاری از سوی این نهاد در شهرستان برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه در سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف فعالان قرآنی شهرستان رتبه‌های برتر کسب کردند، گفت: آتنا الوندی با رتبه نخست استانی در بخش مفاهیم تخصصی و زهرا محمد‌ظاهری در بین شرکت‌کنندگان زیر 16 سال در رشته قرائت مقام سوم استانی به مرحله کشوری راه یافتند و فرشته بیاتی در حفظ 10 جزو قرآن رتبه نخست استانی را به خود اختصاص داد.

انتهای پیام/89010/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول