اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین:

قزوین بیشترین نیت موقوفه را در کشور دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: استان قزوین بیشترین نیت‌های موقوفات را در کشور دارا است.

قزوین بیشترین نیت موقوفه را در کشور دارد

حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: از نیت‌های واقفان خیراندیش کمک به ارتقای علمی کشور است و در این زمینه آنان کمک‌های بسیاری را می‌کنند.

وی با بیان اینکه از نیت‌های واقفان خیراندیش کمک به ارتقای علمی کشور از جمله در زمینه انرژی هسته‌ای است، افزود: این واقفان با تامین کمک تحصیل دانشجویان بی‌بضاعت امکانات کسب علم و دانش را برای آنان فراهم می‌کنند تا بتوانند با کسب علم موجب پیشرفت کشور شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به اینکه از نیات موقوفات برای فعالیت‌های فرهنگی هزینه می‌شود، متذکر شد: برگزاری مسابقات شهرستانی و استانی در سطح کیفیت بالا و استقبال چشم‌گیر قاریان و حافظان و رشد 400 درصدی شرکت‌کنندگان از جمله فعالیت‌های فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین است.

این مسئول اضافه کرد: برگزاری یک هزار و 600 برنامه فرهنگی و مذهبی در ایام شهادت و سوگواری ائمه اطهار (ع) و برگزاری ویژه مراسم آرامش بهاری در بقاع متبرکه شاخص استان و پذیرایی از میهمانان نوروزی از دیگر فعالیت‌های فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین است.

نوروزی با بیان اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در تبلیغ دین اسلام نقش بسزایی دارد، ابراز داشت: این اداره کل نیز با اعزام روحانیون مبلغ به شهرها و روستاهای محروم این استان در ایام ماه مبارک رمضان، ایام فاطمیه و ماه‌ محرم و صفر در ترویج فرهنگ دین اسلام بین مردم تلاش می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین دوره‌های طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه با هدف ساماندهی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان برپا می‌کند، خاطرنشان کرد: این اداره کل در اجرای این طرح در کشور مقام سوم را کسب کرده که این مهم نشان‌دهنده موفقیت مسئولان مربوط در این استان است.

وی با اشاره به اینکه باید با ترویج فرهنگ درست وقف درآمد حاصله از موقوفات را در کشور افزایش داد، اذعان داشت: با کسب این درآمد می‌توان بسیاری از مشکلات اجتماعی، فرهنگی و عمرانی را در جامعه برطرف کرد.

این مسئول با بیان اینکه وقف ریشه در فرهنگ دینی و تاریخی مردم دارد، بیان کرد: این سنت حسنه از ثروت‌اندوزی و مال‌اندوزی برخی افراد جلوگیری و تعادل و توازن را در ثروت جامعه برقرار می‌کند.

نوروزی با اشاره به اینکه نخستین واقف در دین اسلام پیامبر اکرم (ص) است، ابراز داشت: آحاد جامعه با الگوگیری از این پیامبر بزرگوار به این سنت حسنه اهتمام بیشتری داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: سنت حسنه وقف میراث ماندگار حقیقی و الهی برای نیکوکاران است که با انجام این امر سعادتمندیشان را در دنیا و آخرت تضمین می‌کنند.

این مسئول با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر اینکه « با احیا کردن موقوفات و درآمدهای آن می‌توان مشکلات به وجود آمده از تحریم‌های اقتصادی را در کشور برطرف کرد»، اظهار داشت: بر این اساس اقشار مختلف جامعه با وقف و احسان کردن در اجرای برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و عمرانی می‌توانند بسیاری از مشکلات را برطرف کنند.

وی ادامه داد: برای احداث پروژه‌های عمرانی بزرگی مانند درمانگاه، مسجدسازی، مدرسه‌سازی و پل‌سازی در کشور می‌توان از محل نیت‌های واقفان استفاده و با تحقق این امر به دولت در امر خدمت‌رسانی به مردم تلاش کمک کرد.

انتهای پیام /77009/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول