اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی

دست‌اندازی به موقوفات اقدامی ناپسند و برخورد با آن وظیفه‌ای همگانی است

خبرگزاری فارس: معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی گفت: حفاظت از موقوفات مهم‌ترین خواسته واقفین و یکی از راهبردهای اصلی آستان قدس رضوی است.

دست‌اندازی به موقوفات اقدامی ناپسند و برخورد با آن وظیفه‌ای همگانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جواد محسنی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وظیفه خطیر حفاظت از موقوفات اولین و مهم‌ترین نیت و خواسته واقفین و یکی از راهبردهای اصلی سند چشم‌انداز آستان قدس رضوی بوده و اجرای پروژه‌های پیشگیرانه، حفاظتی و مراقبتی در این خصوص از اولویت‌های آستان قدس رضوی است.

محسنی ارتقاء سطح بینش عمومی مردم در زمینه جایگاه و منزلت وقف و عملکرد موفق آستان قدس رضوی در اجرای دقیق نیات واقفین را در کنار تبلور عینی آثار و برکات موقوفات حضرت رضا (ع) در حوزه‌های مختلف مذهبی، فرهنگی، اجتماعی، عمرانی، ورزشی، بهداشتی، آموزشی، علمی، صنعتی، کشاورزی و ...  مهم‌ترین عامل حمایت و حفاظت عموم مردم از موقوفات حضرت رضا(ع) عنوان کرد.

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی گفت: برخورد حقوقی و قانونی با متصرفان و متجاوزان به موقوفات امری ضروری و خدمتی عبادی و شرعی است.

وی افزود: دست‌اندازی به اموالی که در هر عصر و روزگاری توسط افرادی وارسته و علاقه‌مند به ساحت دین و ائمه‌اطهار(ع) وقف بر آستان قدس رضوی شده است، اقدامی ناپسند و صدمه زدن به موقوفاتی است که با نیات خداپسندانه و عام‌المنفعه وقف شده است، که برخورد با آن وظیفه‌ای همگانی است.

محسنی در مورد برنامه‌های آستان قدس رضوی در رابطه با حفاظت از موقوفات گفت: به منظور حفاظت و صیانت از موقوفات، آشنا‌سازی مردم با سنت حسنه وقف و آثار و برکات آن و ضرورت حفظ و احیای موقوفات همزمان با اقدامات فنی و اجرایی در حصاربندی، دیوارگذاری اراضی و املاک وقفی ضروری است.

وی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی‌های گسترده‌ای از حدود موقوفات به شیوه‌هایی همچون نصب تابلو در سطح املاک و اراضی،محصور نمودن املاک و اراضی موقوفه با دیوار، درج آگهی در جراید کثیرالانتشار، دیوارنویسی، فنس‌کشی و پانل‌گذاری انجام شده است.

وی با اشاره به استقرار نگهبان ثابت و شبانه‌روزی در نقاط حساس و در معرض خطر تصرف در موقوفات، اذعان داشت: ایجاد خاکریز در مرزهای پلاک‌های ثبتی موقوفه، ترمیم و بازسازی عوارض طبیعی ثبتی، کشت و شیار اراضی زراعی و بازدید و سرکشی مستمر و میدانی از سطح املاک و اراضی موقوفه از دیگر اقداماتی است که در چارچوب حفاظت و صیانت از موقوفات صورت گرفته است.

انتهای پیام/70005/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول