اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف کهگیلویه و بویراحمد:

اجاره بهای برخی موقوفات کهگیلویه و بویراحمد پرداخت نمی‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجاره بهای برخی موقوفات از جمله ورزشگاه تختی در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت نمی‌شود.

اجاره بهای برخی موقوفات کهگیلویه و بویراحمد پرداخت نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علی‌صالح موسوی اعظم ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: وقف یکی از شایع‌ترین و ماندگارترین اعمال خیری است که در جوامع و ملل مختلف به صورت‌های گوناگون و متناسب با فرهنگ و اعتقادات آنان مورد توجه و عنایت قرار گرفته است.

 مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد وقف را یک منبع مستمر مالی مراکز علمی برشمرد و عنوان کرد: وقف همیشه پشتوانه مردمی داشته است و اوامر و حکام زمان نقش زیادی در ایجاد آن نداشته‌اند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: وقف تأثیرات فرهنگی و بهداشتی و تأمینی در جامعه اسلامی دارد که عالمان و دانشمندان زیادی از رهگذر استفاده از منابع موقوفه به مقام‌های علمی نائل آمده‌اند.

 حضرت بی بی حکیمه چهارمین بقعه اول در کشور است

 موسوی‌اعظم به ساخت مسجد با همکاری مردم اشاره کرد و اظهار داشت: ساخت مساجد تنها با همکاری مردم صورت می‌گیرد و دستگاه‌های فرهنگی توان ساخت کامل این مکان‌ها را ندارند.

این مسئول به ویژگی‌های اکمل حضرت بی بی حکیمه اشاره کرد و گفت: این بانو دختر امام موسی‌کاظم و خواهر امام رضا (ع) است که از معجزات والایی برخوردار است و چهارمین بقعه اول کشور محسوب می‌شود.

وی به برنامه‌های عمرانی در این بقعه اشاره کرد و اذعان داشت: در حال حاضر با توجه به صعب‌العبور مسیر این حرم متبرک، ساخت مکانی رفاهی برای رفاه حال زائرین را در دست اجرا داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد افزود: در راستای انجام هر چه بهتر عملیات‌های عمرانی مرقد  بی بی حکیمه قریب به 30 میلیون تومان بودجه تصویب شده است که تاکنون از این میزان چیزی پرداخت نشده است.

اجاره بهای ورزشگاه تختی پرداخت نمی‌شود

موسوی‌اعظم در ارتباط با موقوفه بودن ورزشگاه تختی افزود: این ورزشگاه و مغازه‌های اطراف آن جزء اموال وقفی هستند که متأسفانه قریب سه سال است که هزینه‌ای پرداخت نشده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: اجاره بهای آن سالانه یک میلیون تومان است.

این مسئول در ادامه همین مبحث یادآور شد: با رایزنی‌های صورت گرفته و حضور کارشناسان قیمت اجاره بهاء به روز پرداخت خواهد شد.

برنامه‌های هفته وقف اعلام شد

 موسوی‌اعظم به نامگذاری ایام هفته وقف خبر داد و تصریح کرد: روز‌های 25، 26 و 27 دی‌ماه امسال به ترتیب به نام وقف، عدالت و نیازهای اجتماعی، وقف و قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه و وقف، بانوان و توسعه ماندگار نامگذاری شده است.

وی بیان کرد: 27 دی 91 همایش یک روزه وقف با حضور واقفان آقا و خانم و هیأت امنای بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد به منظور تجلیل از آنان در یاسوج برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه از حضور همه خبرنگاران تشکر کرد و بیان داشت: خبرنگاران رسالت بزرگی را بر گردن دارند که قلم آن‌ها و تأثیرش بر تشویق مردم جهت مراجعه به کارهای و امورات وقفی به نوبه خود یک نوع وقف محسوب می‌شود.

انتهای پیام/82012/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول