اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل:

اردبیل جزو سه استان برتر در تقدیم شهدا / 36 سردار شهید تقدیم نظام شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: اردبیل با تقدیم 3 هزار و 400 شهید از مجموع 220 هزار شهید دوران دفاع مقدس در سطح کشور جزو سه استان برتری بوده که بیشترین شهدا را تقدیم جمهوری اسلامی کرده است.

اردبیل جزو سه استان برتر در تقدیم شهدا / 36 سردار شهید تقدیم نظام شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید ودود سید‌شنوا صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت در اردبیل اظهار داشت: عملیات کربلای پنج از 19 دی ماه سال 65 آغاز شده و بیش از 70 روز به طول انجامید که رزمندگان سلحشور این استان در قالب لشکر عاشورا با دشمن و خصم جنگیدند و 253 شهید در این عملیات تقدیم جمهوری اسلامی ایران شد که بالاترین آمار شهدای استان در دوران هشت سال جنگ تحمیلی بوده است.

وی گفت: از 36 سردار شهید استان 12 تن در این عملیات به فیض شهادت نایل شدند و از 753 شهید دانش‌آموز نیز 118 تن و از 63 شهید فرهنگی نیز 24 نفر در این عملیات سرنوشت‌ساز جانشان را تقدیم اسلام و ارزش‌های آن کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل افزود: تقدیم 253 شهید در کمتر از 70 روز نشانگر این واقعیت است که مردم حسینی و ولایت‌مدار استان اردبیل به رغم دور بودن از مناطق عملیاتی حضور و مشارکتی فعال در جنگ هشت ساله داشتند به طوری که بسیاری از این سلحشوران به صورت داوطلبانه و در قالب گروه‌های بسیج در جنگ هشت ساله و میدان‌های رزم حاضر شدند.

وی از عملیات‌های کربلای چهار و پنج به عنوان نقطه عطف دفاع مقدس و زمینه‌سازی برای پیروزی‌های بعدی یاد کرد و ابراز داشت: این عملیات و پیروزی سبب شد تا سال ششم جنگ هشت ساله ایران با عراق به نفع جمهوری اسلامی ایران رقم خورده و به معنای واقعی صدام و همدستان غربی و شرقی او به شکست‌های مکرر اعتراف کنند.

جنگ ایران و عراق جنگ جهانی سوم است

این مسئول بیان داشت: جنگ تحمیلی ایران و عراق با توجه به پشتیبانی نظام غرب و شرق از صدام جنگ جهانی سوم بود که در یک طرف آن ایران با تمام مظلومیت‌ها قرار داشت و در جبهه مقابل آمریکا، شوروی و کشورهای اروپایی با در اختیار گذاشتن تمام تسهیلات نظامی قرار داشتند که سعی می‌کردند جمهوری اسلامی ایران را به زانو در‌آورند.

وی ادامه داد: از سال ششم جنگ توازن قوا به نفع جمهوری اسلامی ایران عوض شد و این کشورمان ایران بود که در دو سال پایانی جنگ مدیریت آن را بر عهده داشت و اجازه نداد دشمن کوچک‌ترین تحرکی را داشته باشد.

این آزاده دوران دفاع مقدس ابراز داشت: ما در دوران اسارت به خوبی از طریق برنامه‌های شبکه‌های مختلف کشور عراق متوجه شدیم صدام حسین چگونه بعد از شکست در کربلای پنج سراسیمه بوده و از متحدان عربش خواست تا نگذارند ایران انتقام قادسیه را بگیرد.

سیدشنوا در پایان سخنان خود بیان داشت: شکست در کربلای پنج، چنان عراق و نظام غرب و شرق را سراسیمه کرده بود که آنها از یورش ایران نگران بودند و احساس می‌کردند جمهوری اسلامی ایران در صدد شکل دادن امپراتوری بزرگ علیه استبداد و استکبار است.

انتهای پیام/62002/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول