اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی اردبیل:

ارتش بیشترین شهید سرباز را در اردبیل دارد/هماهنگی برای برگزاری یادواره‌ای شایسته

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت:‌ ارتش با 924 شهید سرباز در استان اردبیل بالاترین شهدای سرباز را دارد که در یادواره برگزار شده از آنها تجلیل می‌شود.

ارتش بیشترین شهید سرباز را در اردبیل دارد/هماهنگی برای برگزاری یادواره‌ای شایسته

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سردار ابراهیم کریم‌خانی عصر امروز در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان اردبیل اظهار داشت: علاوه بر ارتش سپاه پاسداران 326 شهید و نیروی انتظامی استان نیز 159 شهید سرباز دارد که در مراسم تجلیل از شهدای سرباز در 18 دی ماه از مقام و منزلت آنها تجلیل می‌شود.

وی با یادآوری اینکه زمان برگزاری یادواره به صورت قطعی روز 18 دی ماه اعلام شده است، خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی به عنوان دبیرخانه برگزاری این یادواره در تلاش است تا با همکاری دستگاه‌های ذیربط به ویژه نیروهای مسلح، بنیاد شهید، شهرداری و فرمانداری‌ها این یادواره به شکل آبرومند و در حد شأن و شوکت شهدا و خانواده‌های آنها برگزار شود.

کریم‌خانی تصریح کرد: در یادواره 18 دی از یک‌هزار و 409 شهید سرباز در این استان با دعوت از خانواده‌های آنها تجلیل و تکریم می‌شود و ما سعی داریم این مراسم در موعد مقرر و با همکاری و هماهنگی برگزار شده و زمینه مساعدی را در پاسداشت این مقام و منزلت شاهد باشیم.

این مسئول در ادامه سخنان خود اضافه کرد: نیروی انتظامی در برگزاری این یادواره هماهنگی‌های لازم را در انتظام‌بخشی به امور، مسایل ترافیکی و امنیتی عهده‌دار است و در یک تعامل مثبت سعی می‌کند اهداف اصلی در برگزاری شایسته این برنامه محقق شود.

وی بیان کرد: در این زمینه شهرداری‌ها باید در نصب بنر، تبلیغ و اطلاع‌رسانی اقدامات لازم را انجام دهند به طوری که پیشنهاد کردیم از تمام شهرستان‌ها خانواده‌های شهدا روز برگزاری مراسم به مرکز استان منتقل شده تا با همراهی فرمانداران بتوانیم کارهای ارزشمند را در این حوزه انجام دهیم.

فرمانده انتظامی استان اردبیل یادآور شد: قرار است بسته‌های فرهنگی و همچنین هدایایی که ستاد مشترک نیروهای مسلح در نظر گرفته شده بین خانواده‌های دعوت شده، توزیع شود که از ادارات ارشاد و تبلیغات اسلامی انتظار داریم در تهیه و فراهم کردن این بسته‌ها و همچنین برقراری فضای مناسب استقبال از این خانواده‌ها اقدامات لازم را انجام دهیم.

کریم‌خانی در ادامه سخنان خود گفت: شهدای گرانقدر این نظام دین بزرگی بر گردن ما دارند و ما با برگزاری اولین کنگره شهدای سرباز که به صورت ملی و همچنین استانی برگزار می‌شود، تلاش می‌کنیم تا ابعاد جدیدی از ایثارگری و رشادت این سلحشوران دوران دفاع مقدس را تبیین کرده و بخش عظیمی از این ایثارگری‌ها را به عنوان نماد و نمونه‌ای از شخصیت‌پردازی‌های جدید انتقال دهیم.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه اکثر خانواده‌های شهدای سرباز از افراد سالخورده بوده و اغلب آنها نیز به دلیل مجرد بودن فاقد همسر و فرزندان هستند ما در دعوت‌های خود از مناطق مختلف استان سعی می‌کنیم حرمت آنها را در حد لازم حفظ کنیم تا برای شرکت خانواده‌های شهدای سرباز مشکل خاصی به وجود نیاید.

کریم‌خانی تصریح کرد: مأموریت برگزاری این یادواره در استان اردبیل بر عهده نیروی انتظامی گذاشته شده که انتظار ما این است نیروی انتظامی به عنوان مجموعه‌ای ایثارگر و فداکار در برگزاری آن بتواند حساسیت‌ها را درک کرده و سایر دستگاه‌ها با همراهی این مجموعه بکوشند تا در حد شأن و شوکت استان این یادواره شهدا برگزار شود.

انتهای پیام/62006‌/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول