اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته صادرات انجمن خرمای کرمان:

مهم‌ترین مشکل محصول خرما بازاریابی است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته صادرات انجمن خرمای استان کرمان گفت: مهم‌ترین مشکل خرما بازاریابی است و خرمای شهرستان جیرفت ظرفیت بسیاری دارد که می‌تواند بازار بسیار مناسبی پیدا کند.

مهم‌ترین مشکل محصول خرما بازاریابی است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، سید آرش علوی در نشست بررسی مشکلات خرمای منطقه جنوب کرمان در این شهرستان اظهار داشت: این انجمن به تمام استان کرمان اختصاص دارد و تلاش می‌کند تا خرمای ایران در دنیا مطرح شود.

وی با بیان اینکه مشکل صادرات خرما بسته‌بندی نیست، افزود: بسته‌بندی تنها یکی از مشکلات صادرات است اما مهم‌ترین آن به شمار نمی‌رود، همان‌گونه که بزرگ‌ترین صادرکنندگان خرما تنها حجم کوچکی از آن را بسته‌بندی می‌کنند.

بازاریابی مهم‌ترین مشکل خرما

علوی مهم‌ترین مشکل خرما را بازاریابی ذکر و تصریح کرد: خرمای شهرستان جیرفت ظرفیت بسیاری دارد از جمله ارقام مرداسنگ، کلیته و مضافتی می‌تواند، بازار بسیار مناسبی پیدا کند اما بخش خصوصی در این زمینه بسیار کم‌کاری کرده است.

وی معضل بزرگ کشاورزی را که همواره مغفول مانده است، خرده مالکی دانست و ابراز داشت: تأثیر دلال در این وضعیت بسیار زیاد است، زیرا جمع‌آوری محصولات خرده مالکان تنها توسط این قشر انجام می‌گیرد.

علوی عنوان کرد: با توجه به اینکه دولت دارای ظرفیت و منابع بسیار و توانایی اجرایی و قانون‌گذاری است، ستاد خرما باید فعال‌تر بوده و هماهنگی‌های بیشتری میان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و بخش‌های مختلف دولت انجام دهد.

رئیس کمیته صادرات انجمن خرمای استان کرمان با بیان اینکه تصمیم‌گیری‌های ستاد خرما در تمام این محصولات تأثیرگذار است، گفت: این ستاد می‌تواند با جذب کارآفرینان و تولیدکنندگان در بسیاری موارد نقش هدایت‌کننده داشته باشد.

علوی با تأکید بر اینکه باید مکانیزم بازار قیمت را تعیین کند، بیان داشت: اگر با حذف خرده مالکی مالکان بزرگ به وجود آید، نقش دلالان کمرنگ و در نتیجه قیمت خرما در بازار افزایش می‌یابد.

وی اذعان داشت: منفعت تنها محدود به صادرات نمی‌شود بلکه بهداشتی شدن و بسته‌بندی محصول در آن مؤثر است بنابراین باید تقاضا را افزایش داد و با فرهنگ‌سازی بعضی ارقام را جایگزین آن کرد.

انتهای پیام/80001/آ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول