اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس انجمن خرمای کرمان تأکید کرد

راه‌اندازی تشکل تولید خرمای ارگانیک

خبرگزاری فارس: نایب رئیس انجمن خرمای استان کرمان گفت: سازمان جهاد کشاورزی با همکاری اتاق بازرگانی در راستای تولید خرمای ارگانیک، تشکلی راه‌اندازی و از اعتبارات لازم به صورت ویژه استفاده کنند.

راه‌اندازی تشکل تولید خرمای ارگانیک

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، احمد فرید عصر امروز در نشست بررسی مشکلات خرمای منطقه جنوب کرمان در این شهرستان اظهار داشت: عدم وجود حمل و نقل، فرودگاه، راه آهن و بازاریابی حلقه گمشده توسعه بخش کشاورزی در شهرستان جیرفت است.

وی مهم‌ترین مقوله شهرستان جیرفت را بخش کشاورزی و تولید دانست و افزود: با توجه به اینکه 36 هزار هکتار سطح زیرکشت خرمای منطقه جنوب کرمان، بیش از 70 نوع رقم و 200 هزار تن تولید دارد؛ می طلبد اتاق بازرگانی، صنایع و معادن به شهرستان جیرفت توجه ویژه‌ای داشته باشد.

فرید تصریح کرد: انجمن‌های گلخانه‌داران و خرما با توجه به وجود 75 نوع تنوع محصولات شاخص در کشور باید فعالیت بیشتری در این منطقه داشته باشند و نشست‌های کارشناسی به صورت مستمر برگزار شود.

وی ابراز داشت: در شهرستان جیرفت با وجود سازمان جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات کشاورزی جنوب کرمان و همچنین دانشگاه جیرفت اولویت‌های تحقیقاتی در زمینه مسائل آفات و بیماری‌ها و رفع مسائل خشکیدگی انجام می‌گیرد که می‌طلبد، در بخش علمی طرح‌ها و نیازهای منطقه را بررسی کرد.

فرید عنوان کرد: آنچه که نیاز تولیدکنندگان خرما در شهرستان جیرفت است، تولید خوب، بهره‌وری و بهره‌برداری از منابع موجود در منطقه و تبدیل این محصول به ارزش افزوده است که نیازمند راهکار مناسبی است.

نایب رئیس انجمن خرمای استان کرمان گفت: سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با همکاری اتاق بازرگانی در راستای تولید خرمای ارگانیک تشکلی راه‌اندازی و با برگزاری جلسه‌های ماهیانه از اعتبارات لازم به صورت ویژه استفاده کند.

فرید با تأکید بر حضور فعال تولیدکنندگان در انجمن خرما بیان داشت: مهم‌ترین امر همکاری و حمایت تولیدکنندگان خرما و حضور فعال و مستمر آنها در نشست‌های انجمن خرما و تشکل‌های آن است.

انتهای پیام/80001/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول