اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با رفع نقدینگی

واحدهای تولیدی تعطیل شده بخش کشاورزی احیا می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از تخصیص290 میلیارد ریال تسهیلات به عنوان سرمایه در گردش برای احیای واحدهای تعطیل شده و نیمه فعال بخش کشاورزی استان خبر داد.

واحدهای تولیدی تعطیل شده بخش کشاورزی احیا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در جلسه کارگروه برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی افزود: براساس مجوز داده شده 20 درصد از تسهیلات کشاورزی با نرخ سود مناسب برای حمایت و رفع مشکل نقدینگی در اختیار واحدهای تولیدی قرار می‌گیرد.

وی گفت: با افزایش تولید در واحد‌های تعطیل شده و نیمه‌فعال میزان تولید محصولات کشاورزی افزایش می‌یابد که برای این منظور 20 درصد از محل اعتبارات تخصیصی صندوق توسعه ملی برای بخش کشاورزی به عنوان سرمایه در گردش و نقدینگی این واحدها در نظر گرفته شده است.

محمدیان با بیان اینکه برای این منظور واحدهای نیمه‌فعال در استان‌ در حال شناسایی هستند تا بتوانیم نقدینگی را برایشان تامین کنیم، تاکید کرد: در تلاش هستیم با توجه به محدود‌ بودن ظرفیت‌‌ها، با افزایش بهره‌وری و تکمیل واحد‌های نیمه‌فعال میزان تولید محصولات کشاورزی را در استان افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه اگر تمام واحد‌های غیرفعال و نیمه‌فعال بخش کشاورزی با تامین نقدینگی به چرخه تولید برگشته و مجدداً مورد بهره‌برداری کامل قرار گیرند، قطعاً در تمام زمینه‌ها به خودکفایی خواهیم رسید، ادامه داد: این امر به زمان تامین اعتبارات، میزان منابع اختصاصی و شرایط اقلیمی بستگی دارد.

محمدیان با بیان اینکه 290 میلیارد ریال اعتبار در بانک کشاورزی استان برای طرح‌های صنعتی نیمه فعال کشاورزی، دامپروری و شیلاتی اختصاص یافته است، افزود: از این مبلغ 140 میلیارد ریال تسهیلات به احیای واحدهای بخش دام و طیور و آبزیان اختصاص داده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه تمام تسهیلات پرداختی با مصوبه کارگروه توسعه کشاورزی استان به طرح‌هایی که توجیه اقتصادی داشته و  از پیشرفت فیزیکی قابل قبولی بوده پرداخت می‌شود، ادامه داد: برخی از واحدهای تولیدی بخش کشاورزی در تامین سرمایه در گردش خود با مشکل جدی مواجه هستند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه هدف اصلی تشکیل ستاد توسعه کشاورزی در هر استان و شهرستان افزایش توان تولید و بهره‌وری و حمایت از تولید در بخش کشاورزی بوده، بخشی از اعتبارات این بخش به تامین هزینه‌های در حال تولید واحدهای مربوط به بخش کشاورزی اختصاص یافته است که صاحبان صنایع کشاورزی می‌توانند در دو ماه آینده از اعتبارات طرح توسعه این بخش برای تقویت تولید و رفع موانع و مشکلات مالی خود استفاده کنند.

انتهای پیام/60002/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول