اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دشتستان در مجلس:

برای برون‌رفت از مشکلات خرما در دشتستان چاره‌اندیشی شود

خبرگزاری فارس: نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای برون‌رفت از مشکلات خرما در دشتستان باید چاره‌اندیشی شود و متولیان امر کشاورزی باید بیشتر دقت و تلاش کنند.

برای برون‌رفت از مشکلات خرما در دشتستان چاره‌اندیشی شود

حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبپخش اظهار داشت: آبپخش از قطب‌های مهم و ارزشمند کشاورزی در استان و حتی کشور است و توسعه زیرساخت‌های کشاورزی این منطقه اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: با وجود تلاش مسئولان، وضعیت معیشتی کشاورزان مطلوب نیست و این قشر تلاشگر با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند که باید مرتفع شوند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی بر لزوم تلاش برای بهبود وضعیت فروش خرما تأکید کرد و یادآور شد: تلاش برای پیدا کردن بازار خرمای دشتستان و به ویژه خرمای آبپخش از اولویت‌های مسئولان است و تاکنون جلسات زیادی برای بهبود وضعیت بازار خرما برگزار کرده‌ایم.

موسوی‌نژاد تصریح کرد: برای برون‌رفت از مشکلات خرما در دشتستان باید چاره‌اندیشی شود و متولیان امر کشاورزی باید بیشتر دقت و تلاش کنند.

وی بر لزوم ایجاد صنایع تبدیلی تأکید کرد و گفت: ایجاد و احداث صنایع تبدیلی خرما با توجه به موقعیت شهرستان دشتستان در تولید خرما از مسائل مهمی است که سبب رونق صنعتی و اقتصادی شهرستان دشتستان می‌شود و بدون تردید ایجاد این صنایع علاوه بر بهبود وضعیت بازار خرما در ایجاد اشتغال پایدار نیز تاثیرگذار است.

این نماینده مجلس با اشاره به خسارات سیل اخیر در حوزه کشاورزی اضافه کرد: در حوزه کشاورزی بیشترین خسارت را داشتیم و باید خسارات وارده به این عزیزان جبران شود.

موسوی‌نژاد بیان داشت: از طریق ارگان‌ها و وزارت‌خانه‌های مختلف مسئله جبران خسارت به سیل‌زدگان را پیگیری می‌کنیم و در نشست‌هایی که با وزیر جهادکشاورزی و معاونین وی داشتیم، تصمیمات خوبی اتخاذ شده است.

وی گفت: پس از سفر معاون وزیر جهاد کشاورزی به استان و ارائه گزارش به وزارتخانه و برآورد خسارت‌ها، در جلسات اخیر توانستیم اعتبارات نسبتا خوبی را برای کمک به کشاورزان آسیب‌دیده جذب کنیم.

این مسئول از تخصیص 30 میلیارد تومان به توسعه کشاورزی استان بوشهر خبر داد و متذکر شد: در رایزنی‌های انجام گرفته با مسئولان ارشد وزارت جهاد کشاورزی، مبلغ 300 میلیارد ریال به سرجمع اعتبارات طرح توسعه کشاورزی استان اختصاص داده شده است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در پایان اذعان داشت: همه مسئولان باید با جدیت و همت بیشتر برای رفاه کشاورزان تلاش کنند.

انتهای پیام/2451/ن/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول