اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی:

سود خرما به جیب دلالان می‌رود

خبرگزاری فارس: نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: سود خرما به جیب دلالانی می‌رود که هیچ زحمتی برای تولید و برداشت محصول نکشیده‌اند.

سود خرما به جیب دلالان می‌رود

حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: ارائه خدمات مطلوب و بهینه به مردم از مهم‌ترین وظایف مسئولان است و کوتاهی در ارائه خدمات مطلوب در واقع خیانت است.

وی افزود: دشتستان قطب بزرگ کشاورزی در استان و حتی کشور است و توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های کشاورزی این شهرستان لازم است.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز کشاورزان دشتستان با مشکلات بسیار زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و سیلاب اخیر نیز مشکلات این قشر را چند برابر کرد.

موسوی‌نژاد تصریح کرد: در چند سال اخیر همواره کشاورزان و نخل‌داران دشتستان با دغدغه خرید تضمینی محصولات خود روبرو هستند که این مسئله هیچ زمانی به طرز مناسبی ساماندهی نشده و معلوم نیست چه زمانی خیال تولیدکنندگان خرما بابت فروش تضمینی محصولات راحت می‌شود.

وی اضافه کرد: فراهم کردن تجهیزات و امکانات مدرن و پیشرفته برای کشاورزان تأثیر به‌سزایی در افزایش کمیت و کیفیت محصول خرما دارد و هم‌اکنون نبود تجهیزات مدرن خرما یکی از عوامل عدم افزایش تولید این محصول است.

این نماینده مجلس یادآور شد: در شرایط کنونی باید نسبت به توسعه صنایع تبدیلی اهتمام ورزیم و باید به گونه‌ای عمل کنیم که خرما را به محصولا‌ت دیگر تبدیل و سپس به بازار عرضه کنیم.

موسوی‌نژاد بیان کرد: دولت باید نسبت به خرید تضمینی خرما بیشتر تلاش کند و تا زمانی که این مشکل مرتفع نشود شاهد حضور دلالان خرما در بازار هستیم که زیان‌های جبران‌ناپذیری به تولیدکنندگان وارد کرده است.

وی گفت: نخلداران در بدترین شرایط آب و هوایی و در گرمای 50 درجه تابستان به تولید محصول و برداشت خرما اقدام می‌کنند و نباید سود خرما به جیب دلالانی برود که هیچ زحمتی را نکشیده‌اند.

موسوی‌نژاد تصریح کرد: همه مسئولان در برابر مردم باید پاسخگو باشند و انتظار داریم مشکلات موجود در حوزه کشاورزی شهرستان دشتستان به زودی رفع شود.

انتهای پیام/2451/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول