اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن خرمای کرمان خواستار شد

بهره‌مندی کشاورزان از خدمات انجمن خرما

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن خرمای استان کرمان گفت: از همه کشاورزان که تاکنون به عضویت انجمن خرما درنیامده‌اند، دعوت می‌شود با عضویت خود از خدمات این انجمن بهره‌مند شوند.

بهره‌مندی کشاورزان از خدمات انجمن خرما

محسن رشیدفرخی امروز در حاشیه نشست بررسی مشکلات خرمای جنوب کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: با تعامل خوبی که با سرپرستی‌های چهار بانک عامل در تهران و کرمان وجود دارد، امیدواریم در آینده نزدیک برای اعضای اتاق بازرگانی و انجمن‌های زیرمجموعه آن بتوانیم تسهیلاتی برای صادرات و صنایع تبدیلی در راستای بهبود صنعت خرما ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه این تسهیلات سقف محدودیتی ندارد، افزود: همه کسانی که در زمینه صادرات فعالیت می‌کنند با ارائه گواهی مبدأ و رزومه کاری که دارند، می‌توانند این تسهیلات را حتی به صورت نامحدود دریافت کنند.

رشیدفرخی با اعلام اینکه کمیته‌های این انجمن به زودی تشکیل می‌شود، تصریح کرد: از همه کشاورزان که تاکنون به عضویت انجمن خرما درنیامده‌اند، دعوت می‌شود با عضویت خود از خدمات این انجمن بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه برای صادرات خرما و پسته در مجموع 500 میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک تجارت ارائه می‌شود، ابراز داشت: همچنین با بانک‌های صادرات، ملی، سپه، توسعه صادرات و ملت مذاکراتی انجام شده که در نهایت اعلام کردند هیچ‌گونه محدودیتی در ارائه تسهیلات صادرات ندارند.

رشیدفرخی سیاست کلی نظام را طبق اصل 144 برون‌سپاری و خصوصی‌سازی ذکر و عنوان کرد: اتاق بازرگانی انجمن گلخانه‌داران محصولات منطقه جنوب کرمان را در دوم بهمن ماه تشکیل می‌دهد که از تمام افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند درخواست می‌شود در این انتخابات شرکت کنند.

رئیس انجمن خرمای استان کرمان گفت: تلاش می‌شود تا کشاورزان در تمام مراحل تولید اعم از کاشت، داشت و صادرات فعالیت کنند تا شاهد آغاز مراحل خصوصی‌سازی در صنعت بازرگانی و تولید در این منطقه باشیم.

رشیدفرخی استانداردسازی و بسته‌بندی را یکی از مسائل اصلی کار انجمن دانست و بیان داشت: کمیته باغبانی انجمن خرمای استان کرمان در بحث تولید بسیار دخیل است و حتی به مواردی مانند سم، کود و صنایع تبدیلی توجه می‌کند.

وی با توجه به اینکه طی سال‌های اخیر صنایع تبدیلی استان کرمان متحول شده است، اذعان داشت: در حال حاضر حدود 14 کارخانه صنایع تبدیلی فعال در استان کرمان وجود دارد که سه کارخانه در زمینه صادرات بین‌المللی فعالیت می‌کنند.

رشیدفرخی خاطرنشان کرد: اعضای انجمن خرما می‌توانند از مشاوران کمیته‌های خدمات، باغبانی و صادرات در زمینه مشکلات خود مشاوره بگیرند.

انتهای پیام/80001/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول