اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده دشتستان در مجلس خواستار شد

راه‌اندازی شهرک صنعتی خرما در دشتستان

خبرگزاری فارس: نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی خواستار راه‌اندازی شهرک صنعتی خرما در دشتستان شد.

راه‌اندازی شهرک صنعتی خرما در دشتستان

حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: شهرستان دشتستان دارای ظرفیت بسیار بالایی برای رشد و توسعه است و با تلاش و فعالیت بیشتر مسئولان به اهداف مورد نظر خواهیم رسید.

وی افزود: دشتستان در حوزه کشاورزی دارای جایگاه ویژه‌ای در استان و کشور است و بر اساس آمار موجود 70 درصد تولیدات کشاورزی استان بوشهر را در اختیار دارد.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دشتستان در تولید خرما در کشور رتبه نخست را دارد و بیش از 120 هزار تن خرما در این شهرستان تولید می‌شود که بدون تردید یافتن بازار مصرف و فروش این محصول موجبات رونق کشاورزی و نجات باغداران می‌شود.

موسوی‌نژاد تصریح کرد: متاسفانه در چند سال اخیر در زمینه تولید مطلوب خرما و فروش این محصول اقدامات زیربنایی انجام گرفته و این امر خرما را با چالش‌های جدی روبرو کرده است.

وی اضافه کرد: رونق بازار خرما موجبات ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان دشتستان می‌شود و ساماندهی این مسئله باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.

لزوم افزایش کیفیت محصول خرما

موسوی‌نژاد با بیان اینکه افزایش کیفیت محصول از مهم‌ترین راهکارها برای برون‌رفت از معضلات خرمای دشتستان است، گفت: باغداران و تولیدکنندگان خرما باید نسبت به افزایش کیفی تولیدات خود اهتمام ورزند، چرا که خرمای بدون کیفیت هیچ بازار مصرفی ندارد.

وی تصریح کرد: ایجاد صنایع تبدیلی خرما نیز از راهکارهای بهبود وضعیت بازار خرما است و از سرمایه‌گذاران شهرستان می‌خواهیم با ایجاد صنایع تبدیلی نسبت به بهبود وضعیت فروش خرما همت کنند.

موسوی‌نژاد افزود: ارائه تسهیلات مناسب برای ایجاد صنایع تبدیلی امری مهم و راهگشاست که انتظار داریم مسئولان اجرایی شهرستان و استان در این مسیر کمک کنند.

وی خواستار راه‌اندازی شهرک صنعتی خرما در دشتستان شد و اذعان داشت: بخش‌های آبپخش و سعدآباد از قطب‌های بزرگ تولید خرما هستند و راه‌اندازی شهرک صنعتی خرما در این بخش‌ها می‌تواند گامی در بهبود وضعیت خرما باشد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: خرما دارای خواص غذایی بسیار ارزشمندی است و باید نسبت به معرفی خرما به شکل مطلوب تلاش کنیم و باید کاری کنیم که باغداران نگران فروش محصول نباشند.

موسوی‌نژاد گفت: از تمام ظرفیت‌های قانونی برای رونق بازار خرما استفاده می‌کنم و از مسئولان اجرایی نیز انتظار دارم، همراهی کنند.

انتهای پیام/2451/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول