اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی کرمان:

احداث شهرک خرما با فرآوری این محصول امکانپذیر است

خبرگزاری فارس: سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی کرمان گفت: 26 نوع فرآوری از محصول خرما قابل عرضه است و اگر به سوی صنعتی شدن پیش رود، ادبیات شهرک تخصصی خرما شکل می‌گیرد.

احداث شهرک خرما با فرآوری این محصول امکانپذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حمید قاسم‌نژاد در نشست توسعه برنامه عمل خوشه صنعتی خرمای بم و بررسی ایجاد شهرک تخصصی خرما اظهار داشت: در ادامه ادبیات توسعه خوشه صنعتی در نظر داریم با همکاری انجمن خرمای استان مقدمات طراحی بخش تخصصی خرما در شهرک صنعتی بم را بررسی و پیگیری کنیم.

وی افزود: راه‌اندازی بورس تخصصی کالای خرما در شهرستان بم یا کرمان از طریق انجمن خرما و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان را در دستور کار قرار داده‌ایم و این شرکت نیز در چهارچوب مقررات همکاری و حمایت‌های لازم در این زمینه به عمل می‌آورد.

قاسم‌نژاد با اشاره به پایان دوره سه ساله توسعه خوشه صنعتی خرمای بم ادامه داد: طبق دستورالعمل، توسعه این خوشه به واسطه یکی از تشکل‌ها و انجمن‌های فراگیر موجود در استان باید پیگیری شود که در این زمینه فعالیت‌های توسعه خوشه به انجمن خرمای استان کرمان اعلام می‌شود.

وی کرمان را بزرگ‌ترین قطب خرماخیز از نظر تولید و مرغوبیت در ایران عنوان کرد و گفت: بیشترین سردخانه های کشور متعلق به شهرستان بم است.

قاسم‌نژاد تصریح کرد: 26 نوع فرآوری از محصول خرما قابل عرضه است و اگر به سوی صنعتی شدن پیش رود، ادبیات شهرک تخصصی خرما شکل می‌گیرد.

به گزارش فارس در این جلسه اعضای انجمن خرما به بیان نظرات و پیشنهادات خود مبنی بر راه‌اندازی بخش تخصصی خرما پرداختند.

همچنین مقرر شد پیش‌بینی اعتبارات سال آینده توسط معاونت صنایع کوچک این شرکت با هماهنگی انجمن خرمای استان کرمان اعلام شود.

انتهای پیام/2446/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول