اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با محوریت تالاب هورالعظیم

نشست مسئولان محیط زیست خوزستان و مدیران طرح نفت آزادگان برگزار شد

خبرگزاری فارس: با محوریت تالاب هورالعظیم نشست مسئولان محیط زیست خوزستان و مدیران طرح نفت آزادگان برگزار شد.

نشست مسئولان محیط زیست خوزستان و مدیران طرح نفت آزادگان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، در نشست مشترک مسئولان محیط زیست خوزستان و مدیران طرح نفت آزادگان مشکلات زیست‌محیطی  تالاب هورالعظیم مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان بابیان این مطلب که  تالاب هورالعظیم یک تالاب جهانی و بین‌المللی است و از نظر زیست محیطی یک ثروت ملی محسوب می‌شود اظهار داشت: باید در راستای حفظ این تالاب تلاش کرد.

احمدرضا لاهیجان‌زاده گفت: در این تالاب 19 گونه در خطر انقراض جهانی زیست می‌کنند که باید در اسرع وقت برای رفع خطرات موجود این گونه‌ها تلاش کرد.

وی افزود: علاوه بر آن  تالاب در معیشت مردم منطقه اهمیت زیادی دارد و همچنین به عنوان یک مانع از گسترش گرد و غبار در منطقه عمل می‌کند که از نظر برای کشور بسیار بااهمیت است.

لاهیجان‌زاده  افزود: امروز ما شاهد فعالیت‌های زیست محیطی در منطقه در راستای بهبود وضعیت محیط زیست تالاب هستیم که باید این گونه فعالیت‌ها با جدیت بیشتری پیگیری شود.

وی افزود: احداث جاده‌ها باعث جزیره شدن تالاب می‌شود که باید در احداث جاده بر اساس مطالعات زیست محیطی انجام شود و از احداث جاده بدون هماهنگی، پیش‌بینی کالبرت و بر اساس اصول و مطالعات خودداری شود و کار مطالعاتی نیز در خصوص کالبرت‌های احداث شده صورت پذیرد تا با افزایش تعداد کالبرت‌ها در مناطق تبادلات آبی را به خوبی انجام گیرد.

وی در پایان خواستار ارائه برنامه زمان بندی پروژه‌ای زیست‌محیطی و فعال شدن هسته زیست محیطی در منطقه شد.

انتهای پیام/72006/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول