اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل حفاظت محیط زیست گیلان خبر داد

افزایش 2 برابری مهاجرت پرندگان به تالاب‌های گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل حفاظت محیط زیست گیلان از افزایش 2 برابری مهاجرت پرندگان به تالاب‌های استان خبر داد.

افزایش 2 برابری مهاجرت پرندگان به تالاب‌های گیلان

امیر عبدوس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به ورود پرندگان به تالاب‌های گیلان اظهار کرد: امسال به دلیل فراهم کردن بستر مناسب برای زمستان‌گذرانی با بستن خروجی پناهگاه حیات وحش سلکه در تالاب انزلی شاهد افزایش مهاجرت پرندگان به تالاب هستیم.

وی استفاده از دوربین‌های مداربسته در پاسگاه‌های محیط‌بانی تالاب و کنترل مناطق زیر نظر مدیریت را از دیگر دلایل افزایش ورود پرندگان مهاجر به گیلان ذکر کرد.

مدیر‌کل حفاظت محیط زیست گیلان درباره ورود گونه‌های پرندگان به تالاب‌های استان خاطرنشان کرد: امسال گونه‌های قو و غاز بیشترین مهاجرت را به تالاب‌های گیلان داشته‌اند.

وی امنیت زیستگاهی و پایش لحظه‌ای دوربین‌های مداربسته نصب شده در پاسگاه‌های محیط‌بانی را از دیگر دلایل افزایش ورود پرندگان مهاجر ذکر کرد.

عبدوس یادآور شد: امسال گونه‌های بی‌نظیری از جمله انواع مرغابی‌سانان و دیگر گونه‌ها مهمان تالاب‌های گیلان هستند.

وی در ادامه با گرامیداشت آغاز هفته پاک، از برگزاری گردهمایی کارشناسان محیط زیست و مدیران واحدهای صنعتی آلاینده برای آشنایی با سیستم‌های پایش آنلاین و کنترل آلودگی خبر داد و گفت: این گردهمایی امروز در اداره کل محیط زیست استان برگزار شده است.

این مسئول در ادامه با اشاره به وضعیت کارخانه کمپوست رودسر، خاطرنشان کرد: کارخانه کمپوست رودسر با ظرفیت اسمی 250 تن، اکنون با ظرفیت 50 تن مشغول به‌ کار است و دو مرکز دیگر نیز با تلورانسی مشابه مشغول فعالیت هستند.

وی ریشه اصلی این روند فعالیت کارخانه کمپوست مذکور را غیر سودآور بودن صنعت تولید کود آلی در ایران و ترویج نیافتن این نوع کود، به عنوان جایگزین دیگر کودهای شیمیایی عنوان کرد.

عبدوس، گیلان را پس از تهران متراکم‌ترین استان کشور از نظر جمعیت دانست و یادآور شد: این تراکم در تضارب با وضعیت اقلیمی و کمبود سرزمین، ترکیب سختی از نظرات را فرا روی مدیریت پسماند در گیلان قرار می‌دهد.

به گفته وی، گیلان دارای 3 کارخانه بزرگ کمپوست در شهرهای رشت، انزلی و رودسر است.

مدیر کل محیط زیست گیلان وضعیت مدیریت پسماند استان بین استان‌های شمالی کشور را خوب توصیف کرد.

وی از برگزاری مراسم آغاز سایت تولید ورمی کمپوست برای ساماندهی پسماندهای کشاورزی با هماهنگی جهاد کشاورزی استان در 28 دی جاری خبر داد.

انتهای پیام/2300/ز20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول