اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی خبر داد

ارائه خوداظهاری در پایش محیط زیست توسط واحدهای تولیدی آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: معاون محیط انسانی حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: در سال جاری 198 واحد تولیدی استان به ارائه خوداظهاری در پایش محیط زیست اقدام کرده‌اند.

ارائه خوداظهاری در پایش محیط زیست توسط واحدهای تولیدی آذربایجان‌غربی

سعید پسیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: طبق برنامه پنجم توسعه همه واحدهای تولیدی، خدماتی و زیربنایی باید بر اساس دستورالعمل سازمان حفاظت محیط زیست به اندازه‌گیری آلودگی‌ها و تخریب‌های خود اقدام کنند و در این راستا در سال جاری 198 واحد به ارائه خوداظهاری در پایش محیط زیست اقدام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از 100 واحد خدماتی شکواییه وصول شده است، تصریح کرد: هشت واحد خدماتی در آذربایجان‌غربی به دلیل ایجاد آلودگی تعطیل شده‌اند.

پسیان با اشاره به کنترل واحدهای صنعتی و خدماتی از نظر ایجاد آلودگی در محیط زیست هر سه ماه یک بار اذعان داشت: این واحدها پس از ارائه خوداظهاری در پایش محیط زیست، یک درصد از درآمد حاصل از فروش خود را به عنوان عوارض آلایندگی در اختیار شهرداری قرار می‌دهند.

معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی افزود: 26 واحد تولیدی و صنعتی توسط اداره کل محیط زیست آذربایجان‌غربی از آلایندگی خارج شده است و در بهمن‌ماه سال جاری لیست صنایع آلاینده از طرف این اداره کل به وزارت صنایع اعلام می‌شود.

وی به اجرای برنامه‌ها برای کنترل و کاهش آلودگی هوا در آذربایجان‌غربی اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم استفاده از سوخت با استاندارد یورو 4 در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت از جمله ارومیه به مرحله اجرا درآید.

پسیان طرح‌های کمربند فضای سبز و کنترل ترافیک شهرها را از برنامه‌های مهم در دستیابی به هوای پاک دانست و گفت: کنترل سوخت دولتی از سایر برنامه‌های اجرایی در این زمینه است.

انتهای پیام/‌61010‌/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول