اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رودبار هشدار داد

نابودی 250 کیلومتر عرصه تالاب و مرتع جازموریان

خبرگزاری فارس: فرماندار رودبار گفت: 250 کیلومتر طول رودخانه هلیل‌رود تا عرصه تالاب و مرتع جازموریان به کلی آسیب دیده و محیط زیست به طور جدی در حال آسیب و نابودی است که جبران آن در آینده غیرممکن است.

نابودی 250 کیلومتر عرصه تالاب و مرتع جازموریان

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار حسن مرادی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد طرح توسعه کشاورزی رودبار جنوب اظهار داشت: 23 طرح در زمینه دامپروری، توسعه اصلاح و احیای باغات و کشت علوفه به تصویب رسید.

وی اعتبار مصوب این طرح‌ها را 14 میلیارد و 720 میلیون ریال از محل اعتبارات طرح توسعه کشاورزی اعلام کرد و افزود: این تسهیلات با بهره چهار درصد و با بازپرداخت درازمدت و تنفس پرداخت شش ماه تا یک سال اعطاء می‌شود.

فرماندار رودبار از متقاضیان اشتغال و سرمایه‌گذاری درخواست کرد برای بهره‌مندی از این فرصت استثنایی درخواست خود را به مدیریت جهاد کشاورزی رودبار ارائه کنند.

مرادی عنوان کرد: بیش از 250 کیلومتر طول رودخانه هلیل‌رود تا عرصه تالاب و مرتع جازموریان، جنگل‌های حاشیه رودخانه به کلی آسیب دیده و محیط زیست به طور جدی در حال آسیب و نابودی است که جبران آن در آینده غیرممکن است.

وی تصریح کرد: به لحاظ بستن سرشاخه‌های رودخانه دائمی هلیل‌رود در بالا دست و خشکیدگی مراتع و جنگل‌ها میزان رطوبت شدیدا کاهش پیدا کرده و در نتیجه با آسیب اکوسیستم منطقه پیشروی بیابان در حال افزایش است و این می‌طلبد که سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان جنگل‌ها و مراتع و وزارت نیرو در این زمینه با استفاده از تجارب منطقه‌ای برای این سرمایه ملی همت کنند.

انتهای پیام/2655/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول