اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست کردستان خبرداد

تولید سالانه 2 میلیون داده اطلاعاتی در رابطه با محیط زیست کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: سالانه 2 میلیون اطلاعاتی در خصوص وضعیت آب، خاک، هوا و زیستگاه‌های گیاهی و جانوری توسط کارشناسان این اداره‌کل ثبت می‌شود.

تولید سالانه 2 میلیون داده اطلاعاتی در رابطه با محیط زیست کردستان

ناصح قادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به آنکه محیط زیست تحقیقاتی‌ترین سازمان اجرایی کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: وجود چهار منطقه تحت مدیریت، 200 هزار هکتار سایت تحقیقاتی و وجود پناهگاه حیات ‌وحش و تالاب زریوار از بسترهای مناسب استان در زمینه تحقیقات است.

وی ادامه داد: معادن استان، مناطق آزاد و منابع زیستی و آبی، ایستگاه‌های پایش لحظه‌ای هوا و کیفیت آب، پایش آنلاین معاینه فنی خودروها و وجود آزمایشگاه‌های معتمد نشان از دیگر بسترهای مناسب در بخش‌های طبیعی و انسانی این اداره‌کل در زمینه تحقیقات و پژوهش بشمار می‌آیند.

وی تصریح کرد: شناسایی، ساماندهی و تهیه بانک اطلاعات متخصصین محیط زیست، بررسی و مطالعات جامع مناطق تحت مدیریت عبدالرزاق سقز و بدر و پریشان قروه و بررسی و شناسایی جوندگان استان از مهم‌ترین اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی این اداره‌کل در یک سال گذشته است.

وی دو طرح بررسی تحقیق و مکان‌یابی مدیریت پسماندهای ویژه استان، بررسی آثار شیرابه جایگاه زباله سنندج بر رودخانه قشلاق، تهیه 20 مقاله علمی چاپ شده در مجلات ISI، علمی پژوهشی و کنفرانس‌های علمی  و تهیه 100 گزارش فنی تخصصی در معاونت‌های تخصصی را از دیگر اقدامات پژوهشی در طول یک سال گذشته ذکر کرد.

مدیرکل محیط زیست کردستان ادامه داد: بررسی پروپزال‌های پژوهشی 20 طرح تحقیقاتی و تصویب 12 مورد از آنها، حمایت و مشارکت در انجام 8 طرح پایان نامه دانشجویی در مقاطع کارشناسی ارشد و حمایت و مشارکت در دو پایان نامه دانشجویی در مقطع دکتری از دیگر اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی در یک سال گذشته است.

‌قادری خاطرنشان کرد: شناسایی اولویت‌های پژوهشی محیط زیست، تعامل و ایجاد بستر مناسب برای ورود متخصصان و دانشگاهیان در مباحث تحقیقاتی و پژوهشی محیط زیست از جمله برنامه‌های شورای پژوهشی این اداره‌کل است.

وی ساخت مرکز تحقیقات گونه‌های جانوری و گیاهی در معرض خطر در زمینه حفاظت از گونه‌های ارزشمند و منحصر به فرد گیاهی و جانوری و همچنین پشتیبانی نرم‌افزاری و علمی جهت حفظ، احیاء و جلوگیری از انقراض آنها از دیگر برنامه‌های شورای پژوهشی عنوان کرد.

انتهای پیام/79003/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول