اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

فاجعه زیست محیطی تالاب میقان اراک را تهدید می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: یک فاجعه زیست محیطی در تالاب میقان اراک در حال رخ دادن است.

فاجعه زیست محیطی تالاب میقان اراک را تهدید می‌کند

عباس رجایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: به دلیل بی‌توجهی مسئولان، تالاب میقان اراک در حال نابودی است و اگر توجه لازم به این تالاب نشود، یک فاجعه زیست محیطی را در آینده‌ای نزدیک در این منطقه شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر دو موضوع باعث نابودی تالاب میقان شده است که یکی در نظر نگرفتن سهم زیست محیطی آب برای تالاب و دیگری برداشت بی رویه سولفات سدیم از این تالاب است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نظر نگرفتن سهم زیست محیطی آب موجب شده این تالاب از نظر منابع آبی دچار آسیب‌ شود.

رجایی افزود: اخیرا طرح رسیدگی به تالاب‌های کشور از جمله تالاب میقان اراک در مجلس در حال رسیدگی است که در صورت تصویب طرح ساماندهی تالاب‌ها در اولویت جدی کشور قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه شرکت املاح معدنی ایران با عملکرد خود وضعیت اسفباری در تالاب میقان به وجود آورده است، خاطر نشان ساخت: این شرکت به بهانه برداشت سولفات سدیم از کویر میقان اراک که یکی از معادن غنی کشور است، تعهدات خود در ارتباط با مسائل زیست محیطی را رعایت نکرده است و من در بازدیدی که اخیرا از این تالاب داشتم و وضیعت تاسف‌بار این تالاب را از نزدیک دیدم، دلم به حال تالاب سوخت که می‌طلبد مسئولان محیط زیست و صنعت و معدن و تجارت هر چه سریع‌تر به این مسئله رسیدگی کنند.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر اساس قانون برنامه پنج ساله پنجم برداشت معدنی و صنعتی از تالاب ممنوع است که در این زمینه و برای اجرای این قانون مسئولان باید در این رابطه اقدامات لازم را انجام دهند.

رجایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بر اساس برنامه‌های بخش کشاورزی باید سطح تولیدات محصولات ارگانیک کشور به 25 درصد تولیدات بخش کشاورزی افزایش یابد، گفت: به زودی در نشستی با وزیر جهاد کشاورزی وضعیت تولید محصولات ارگانیک در کشور مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/87001/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول