اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه لردگان :

فرار شاه از کشور انفجار جدید در بین حرکت‌های مردمی بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان لردگان گفت: فرار شاه از کشور انفجار جدید در بین حرکت‌های مردمی در دوران انقلاب بود.

فرار شاه از کشور انفجار جدید در بین حرکت‌های مردمی بود

حجت الاسلام حسن انصاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد‌ اظهار داشت: بعد از اینکه امام خمینی (ره) در طی بیانیه‌‌ای شورای اسلامی را طراحی و اعلام کردند، شورای انقلاب اسلامی شروع به کار کرد و این آغاز دستگاه سلطنتی را ناامید ساخت.

وی افزود: این ناامیدی و لرزه در دستگاه طاغوتی منجر شد که شاه فکر ماندن و ادامه حکومت را از سر بیرون براند و با بهانه‎‌های پوچ در 26 دی ماه همراه با همسرش بار سفر را از ایران ببندند.

* مردم با سر دادن شعار کلاغ پر، شاه پر  فرار شاه را جشن گرفتند

انصاری فرار شاه را از کشور انفجار جدید در بین حرکت‌های مردمی دانست و گفت: بعد از فرار محمدرضا شاه پهلوی مردم با ریختن در خیابان‌ها و آذین و چراغانی کردن شهر و سر دادن شعار به جشن و پایکوبی پرداختند و هلهله کنان شعار کلاغ پر، شاه پر را سر می دادند.

وی با تاکید بر نقش گروه‌هایی مانند فدائیان اسلام در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: همه گروهک‌ها و گروه‌های انقلابی حتی غیر‌انقلابی که مسیرشان خیلی هم در راستای اهداف انقلاب نبود در انقلاب سهیم شدند ولی شهادت امثال شهید نواب صفوی ، آیت‌الله غفاری و آیت‌الله سعیدی بسیار پر رنگ بود.

امام جمعه شهرستان لردگان داشتن رهبر را بزرگ‌ترین عامل پیروزی انقلاب بر شمرد و تاکید کرد: پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن از افتخارات امروز ما نشات گرفته از خون شهدا و رهبری مدبرانه امام خمینی (ره) بود.

انصاری نداشتن رهبری فرزانه را عامل به بار ننشستن بیداری اسلامی دانست و گفت: بیداری اسلامی کشورهای منطقه از انقلاب اسلامی ایران الگو گرفته ولی متاسفانه رهبری مدبرانه بر سر این حرکت وجود ندارد تا انقلاب را به مسیر پیروزی هدایت کند.

انتهای پیام/68006/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول