اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه‌های علمیه استان همدان:

خون شهیدان، انقلاب اسلامی را به ثمر رساند

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه‌های علمیه استان همدان با تأکید بر اینکه باید در همه ابعاد اعم از علمی و معنوی الگوی ما قیام شهدا باشد، گفت: خون شهیدان، انقلاب اسلامی را به ثمر رساند.

خون شهیدان، انقلاب اسلامی را به ثمر رساند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله سید مصطفی موسوی اصفهانی شامگاه شنبه در مراسم افتتاح پایگاه مقاومت بسیج شهید احمدی‌روشن در مسجد میرزا تقی همدان که با حضور پدر شهید احمدی‌روشن و دیگر خانوادهای معظم شهدا برگزار شد، اظهار داشت: شهید احمدی‌روشن باعث افتخار شهر ماست و خانواده شهدا نیز که پس از گذشت 14 قرن از صدر اسلام توفیق درک آنان در میان خود را داریم نیز در همه صحنه‌های انقلاب اعم از اشاعه فرهنگ شهادت و پشتیبانی از ولایت فقیه چه علمی و چه عملی باعث افتخار ما در جهان اسلام شده‌اند.

وی افزود: افتخاری است که پایگاهی در زادگاه شهید احمدی‌روشن به نام او نام‌گذاری شود و جوانان علاوه بر تجلیل مقام شامخ شهدا، باید در جایگاه عملی نیز در فعالیت‌های علمی استقامت و ایمان را نیز مدنظر داشته باشند.

رئیس حوزه علمیه همدان با اشاره به اینکه اکثریت شهدای ابتدای انقلاب از جامعه روحانیت بودند به این شهدای شامخ اشاره کرد و گفت: حال که دشمن تیرش در حوزه‌ها به سنگ خورده است و کاری به پیش نبرد به دنبال ترور شخصیت‌های علمی ما بر آمده است.

وی خاطر نشان کرد: تحولی که در ایران اسلامی روی داده باعث تبدیل این کشور به الگویی برای جهان اسلام شده است.

موسوی اصفهانی با تأکید بر ادامه راه مقام معظم رهبری که همان ادامه راه ائمه اطهار است، خاطرنشان کرد: کسی تصور نمی‌کرد که دانشگاه‌های ما این گونه متحول شود و جوانان ما این چنین در بعد علمی و عملی در راه فضیلت و ایثار قدم بردارند.

پدر شهید احمدی‌روشن نیز در این مراسم در سخنان کوتاهی با تشکر از نامگذاری پایگاهی به نام فرزندش گفت: به شما نوید می‌دهم که به جهت عظمت خون این شهید و دیگر شهدا در پیشگاه خداوند، خون این عزیزان راه گشای ملت خواهد شد.

رحیم احمدی‌روشن در پایان گفت: نامگذاری چنین مراکز فرهنگی به نام شهیدان می‌تواند باعث پیشرفت این مجموعه‌ها شود.

در پایان این مراسم پایگاه بسیج شهید احمدی‌روشن به دستان پدر شهید هسته‌ای ایران افتتاح شد.

انتهای پیام/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول