اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای شهر اردبیل:

سرمایه‌های دوران دفاع مقدس نباید مورد بی‌مهری قرار گیرند

خبرگزاری فارس: نایب رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: نباید سرمایه‌های بی‌بدیل دوران دفاع مقدس به ویژه سرداران سرافراز این استان که هم‌اکنون در قید حیات هستند مورد بی‌مهری و بی‌توجهی قرار گیرند.

سرمایه‌های دوران دفاع مقدس نباید مورد بی‌مهری قرار گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جواد زنجانی عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت که در استانداری برگزاری شد، اظهار داشت: صدا و سیما و رسانه‌ها باید اهتمام ویژه‌ای را در احیا و ارزشمداری سرمایه‌های عظیم دوران دفاع مقدس داشته باشند و این جای تأسف است که رسانه ملی در این زمینه دچار قصور و کوتاهی شده و نتوانسته است آن چنان که انتظار می‌رود از این سرمایه‌های عظیم صیانت کرده و آنها را به مردم معرفی کند.

عضو شورای فرهنگ ایثار و شهادت استان اردبیل به عظمت عملیات کربلای 4 و 5 و تقدیم هزاران شهید در این عملیات غرورآفرین به ویژه تقدیم بالاترین رقم شهید از این استان در این عملیات اشاره و تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنیم به هر نحوه ممکن در این یادواره از سردار اکبری، نوعی‌اقدم، یزدانی، صبور و بابازاده دعوت شده تا با حضور این افتخارآفرینان جنگ هشت ساله و عملیات کربلای 4 و 5 بتوان برنامه‌های مناسب، مطلوب و شایسته را برگزار کرد.

یادگار دوران هشت سال جنگ تحمیلی در ادامه خاطر نشان کرد: در تهیه و پخش نماهنگ باید صحنه‌هایی از دلاورمردی‌ها و ایثارگری رزمندگان استان اردبیل به شکل بومی تبلیغ و اطلاع‌رسانی شود تا نسل آینده بتواند بهتر و شایسته با این سرمایه‌ها آشنا شده و انس بگیرند.

این مسئول از آمادگی محله محمدیه اردبیل برای برگزاری برنامه شب خاطره شهدای کربلای 4 و 5 خبر داد و اضافه کرد: قرار است این برنامه 12 بهمن ماه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد محمدیه برگزار شود.

وی بیان کرد: شایسته است یادواره‌های شهدا با مفهوم و مبانی ارزشی انقلاب اسلامی و انتقال این فرهنگ به نسل آینده برگزار شده و شایسته‌تر این مفاهیم منتقل شود.

نایب رئیس شورای شهر اردبیل همچنین از آمادگی شورای شهر و شهرداری برای همکاری مطلوب‌تر با هدف برگزاری این یادواره ارزشمند و دیگر یادواره‌ها خبر داد و ادامه داد: به همت شورای شهر و شهرداری کتاب شهدای کربلای چهار و پنج چاپ و منتشر شده که در روز برگزاری مراسم از آن رونمایی می‌شود.

انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان این نظام را از هجمه‌ها بیمه می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در سخنانی یادآور شد: ما آمادگی داریم با هدف انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان و نوجوان بروشورها و کتاب‌های حاوی مطالب ارزشمند عملیات کربلای 4 و 5 را در مدارس توزیع کنیم تا بتوانیم آنها را با این معارف ارزشمند بهتر و بیشتر آشنا کنیم.

احمد محمودزاده گفت: اگر در کنار توزیع بروشورها مسابقاتی نیز به شکل خاطره‌نویسی و طرح شده از کتاب‌های توزیع شده و بروشورها به همراه جوایزی برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شود قطعاً در این مسیر حرکتی مؤثر می‌باشد و بیش از 70 هزار دانش‌آموز دوره متوسطه ما می‌توانند با این مفاهیم ارزشی آشنا شوند.

وی افزود: برگزاری یادواره‌های شهدا به شکل صنفی و در قالب اقشار مختلف حرکتی ابتکاری است که می‌تواند همه ساله در زمانی معین و خاص برگزار شود که در این زمینه انتظار می‌رود اقدامات و حرکت‌های مثبت صورت بگیرد.

برگزاری 125 یادواره شهید در سال‌ جاری

در ادامه این جلسه مسئول برگزاری یادواره‌های شهدای سپاه حضرت عباس (ع) استان نیز از برگزاری 125 یادواره شهدا در سطح استان در سال ‌جاری خبر داد و تصریح کرد: تاکنون 100 یادواره برگزار شده و تا پایان امسال 25 مورد نیز برگزار می‌شود.

حجت علوی خاطر نشان کرد: ما در مناسبت‌های مختلف برای اقشار متنوع جامعه نظیر دانش‌آموزی، کارگری، فرهنگیان و ... یادواره‌هایی را برگزار می‌کنیم که این روند در سال آینده نیز ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/62006/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول