اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه:

کشاورزان برای ارتقای دانش خود اهتمام کنند

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی ارومیه گفت: کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی باید در راستای ارتقای سطح دانش تخصصی خود اقدامات کنند.

کشاورزان برای ارتقای دانش خود اهتمام کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه عسگر رنجبر ظهر امروز در اولین کارگاه آموزشی تولید محصول سالم و ارگانیک اظهار داشت: این کارگاه آموزشی با هدف ارتقای دانش و آگاهی تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و فعالان این عرصه برپا می‌شود به طوری که راهکارهای مؤثر در کاهش مصرف سموم، کودها و سایر مواد شیمیایی و چگونگی تولید مواد غذایی سالم آموزش داده می‌شود.

وی ترویج و توسعه استفاده از محصولات ارگانیک را از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی دانست و افزود: ارائه دانش نوین به کشاورزان از طریق کلینیک‌های گیاه پزشکی یکی دیگر از اهداف برپایی چنین کارگاه‌های آموزشی قلمداد می‌شود به طوری که امیدوار هستیم نتایج مورد انتظار به دست آید و فعالان این عرصه آگاهی‌های لازم را کسب کنند.

رنجبر به انعقاد قرارداد با 20 کلینیک گیاه پزشکی در ارومیه اشاره کرد و گفت: برای نظارت بر به‌کارگیری مدیریت تلفیقی آفات، تولید محصولات سالم و شناسه‌دار با این کلینیک‌ها قراداد منعقد شده است تا در سطح 26 هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی شهرستان اقدامات لازم انجام بگیرد.

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه یکی از دلایل بروز بیماری‌های جدید را باقی‌مانده سموم و کودهای شیمیایی در محصولات کشاورزی دانست و افزود: چنانچه فعالان این عرصه اطلاعات لازم را در حوزه فعالیت خود کسب کنند چنین مشکلاتی به ندرت به وجود می‌آید.

رنجبر با بیان اینکه برای تحقق یافتن اهداف برنامه پنجم توسعه تلاش می‌شود افزود: اعمال استانداردهای ملی کنترل کیفی تولیدات و فرآورده‌های کشاورزی، استفاده از روش‌های مبارزه بیولوژیک، فراهم نمودن زمینه گسترش تدریجی مبارزه تلفیقی آفات و بیماری‌های گیاهی با واگذاری فعالیت‌های فنی، تخصصی و اجرایی به بخش غیردولتی از مهم‌ترین بندهای برنامه پنجم توسعه قلمداد می‌شود که برای عملیاتی کردن آنها اهتمام می‌شود.

انتهای پیام/61002/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول