اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سقز:

سقز جایگاه دوم استان در تسهیلات طرح‌های توسعه کشاورزی دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان سقز گفت: این شهرستان رتبه دوم استانی در ارائه تسهیلات طرح های توسعه کشاورزی را داراست.

سقز جایگاه دوم استان در تسهیلات طرح‌های توسعه کشاورزی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، نادر فخری ظهر امروز در جلسه ستاد اجرایی طرح توسعه کشاورزی سقز با اشاره به روند روبه رشد پرداخت تسهیلات طرح توسعه کشاورزی در این شهرستان، اظهار کرد: آمار عملکرد این شهرستان به طور هفتگی از سوی استان اعلام می‌شود که خوشبختانه سقز از روند مطلوبی برخوردار است.

فرماندار سقز در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بیشترین امکانات و ظرفیت‌ها در بخش کشاورزی استان در سقز وجود دارد عنوان کرد: اگر بخش کشاورزی و به تبع آن صنایع تبدیلی در استان توسعه یابد شاهد تحول بزرگی در وضعیت معیشتی و رفاهی مردم خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه کردستان در جذب اعتبارات توسعه کشاورزی جزو استان‌های برتر کشور و شهرستان سقز جزو شهرستان‌های برتر استان در این زمینه است، خواستار بهره‌گیری مناسب از امکانات طرح توسعه کشاورزی در شهرستان شد.

فرماندار شهرستان سقز اذعان داشت: با تخصیص بیش از 135 میلیارد ریال تسهیلات کشاورزی این شهرستان موفق به کسب رتبه دوم در استان شده است.

وی افزود: در بخش کشاورزی زیرمجموعه‌های زیادی وجود دارد که با فعال کردن آنها می‌توان در این بخش تحول بزرگی به منظور اشتغالزایی بوجود آورد.

فخری خاطرنشان کرد: علاوه بر تسهیلات بخش کشاورزی در عرصه خودکفایی، اشتغال، مددجویان کمیته امداد 72 مورد و اقدامات ارزشمند سپاه 485 طرح آماده ارائه به کارگروه بخش کشاورزی است.

فرماندار شهرستان سقز در پایان بحث بخش تعاون را بسیار خوب عنوان کرد و افزود: توجه به این بخش زمینه رشد و ترقی در جامعه را به دنبال دارد در حال حاضر شهرستان سقز در بحث تعاون و بحث واگذاری رتبه اول را دارد.

محمد پیشداد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سقز در این کارگروه افزود: در این جلسه پس از بررسی‌های لازم بر روی پرونده‌های طرح‌های پیشنهاد شده، تعداد 90 طرح به مبلغ 4 میلیارد و 700 میلیون تومان به تصویب رسید.

تا کنون بیش از 135 میلیارد ریال از طریق این کارگروه برای توسعه بخش کشاورزی این شهرستان پرداخت شده که برای 374 نفر از بهره‌برداران به صورت مستقیم  شغل ایجاد کرده است.

انتهای پیام/79010/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول