اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی خوسف خبر داد

918 میلیون تومان سهم دولت برای صندوق توسعه کشاورزی خوسف

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی خوسف از مشخص شدن مبلغ 918 میلیون تومان اعتبار برای صندوق توسعه بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد.

918 میلیون تومان سهم دولت برای صندوق توسعه کشاورزی خوسف

مهدی سورگی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: بخش کشاورزی مهم‌ترین و اصلی‌ترین محور اشتغال‌زایی و توسعه شهرستان خوسف به شمار می‌رود.

* لزوم برنامه‌ریزی برای استفاده از استعدادهای کشاورزی خوسف

وی با بیان اینکه خوسف یکی از شهرستان‌های مستعد خراسان جنوبی در بخش کشاورزی و دامداری است، تصریح کرد: باید برای استفاده و بهره‌گیری درست و بیشتر از قابلیت‌ها و استعدادهای بالقوه بخش کشاورزی این شهرستان برنامه‌ریزی و تلاش جهاد گونه صورت پذیرد.

مدیر جهاد کشاورزی خوسف وجود و تولید گل نرگس را در این شهرستان یک ظرفیت بالقوه عنوان کرد و افزود: تولید این گل و محصول در خوسف به هفت قرن پیش می‌رسد.

سورگی ادامه داد: مرکز تحقیقات کشاورزی این شهرستان باید حداقل یک هکتار را به کشت الگویی گل نرگس اختصاص دهد و برای تولید و درآمدزایی بیشتر تولیدکنندگان باید کار تحقیقاتی نسخه راهبردی در این محصول باشد.

* خوسف در تولید گل نرگس مقام پنجم کشور را دارد

وی با اشاره به اینکه گل نرگس در کنار محصولاتی از قبیل عناب و زرشک به عنوان محصولات استراتژیک این منطقه به شمار می‌رود، گفت: این محصول ارزش اقتصادی دارد و جنبه اقتصادی آن بسیار بالا است.

مدیر جهاد کشاورزی خوسف خاطرنشان کرد: شهرستان خوسف در تولید گل نرگس مقام پنجم کشور را دارد.

سورگی از از مشخص شدن مبلغ 918 میلیون تومان اعتبار برای صندوق توسعه بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد و افزود: معادل این اعتبار نیز باید از طریق کشاورزان، دامداران و تولیدکنندگان شهرستان در این صندوق جمع‌آوری شود.

* راه‌اندازی 10 صندوق توسعه بخش کشاورزی در خراسان جنوبی

وی با بیان اینکه این صندوق به منزله یک بانک است که کشاورز و تولیدکننده سهام‌دار آن می‌شوند، متذکر شد: راه‌اندازی این صندوق به طور یقین کمک شایانی به توسعه بخش کشاورزی این شهرستان می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی خوسف اذعان داشت: در دهه فجر سال جاری تعداد 10 صندوق توسعه بخش کشاورزی در خراسان جنوبی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/69003/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول