اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی:

اداره اوقاف باید به عرصه‌های فرهنگی ورود جدی‌تری پیدا کند

خبرگزاری فارس: عضو مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی گفت: اداره اوقاف می‌تواند با درک ملاحظات شرعی و محدودیت‌هایی که در نیت واقفان وجود دارد و همچنین با تکیه بر ظرفیت‌های وقف، به عرصه‌های فرهنگی و هنری ورود جدی تری داشته و دست به ابتکار و نوآوری بزند.

اداره اوقاف باید به عرصه‌های فرهنگی ورود جدی‌تری پیدا کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر ظهر امروز در ویژه برنامه بصیرت عاشورایی اظهار کرد: هنگامی‌که وقفی انجام می‌شود، این اطمینان برای واقف حاصل می‌شود که خواسته‌های او تا ابد تامین می‌شود که نتیجه این اطمینان، توسعه فرهنگ وقف است.

عضو مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی با اشاره به برگزاری نمایش‌های آئینی در ویژه برنامه بصیرت عاشورایی گفت: اوقاف می‌تواند با درک ملاحظات شرعی و محدودیت‌هایی که در نیت واقفان وجود دارد، با تکیه بر ظرفیت‌های وقف، به عرصه‌های فرهنگی و هنری ورود جدی تری داشته و دست به ابتکار و نوآوری بزند.

پژمان‌فر با تاکید بر لزوم استفاده از بیان هنری در ترویج مفاهیم دینی، تصریح کرد: این روش یکی از بهترین و جدیدترین شکل‌هایی است که امروز اشاعه پیام اهل بیت(ع) در سطح جامعه را ممکن می‌سازد و این برنامه فرهنگی هنری کار بسیار ارزشمندی است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، هنر را یکی از ابزار عمیق و تاثیرگذار در جهت انتقال ارزش های والای انسانی دانست.

وی افزود: هنر از امور مهمی است که می‌تواند تاثیرات عمیق و ماندگاری را در میان مخاطبان نسبت به موضوعات مختلف ایجاد کند از این رو هر چه بتوانیم در رساندن پیام اهل بیت(ع) از قالب‌ها و سبک‌های هنری اصیل و متعارف استفاده کنیم، ثاثیرات ماندگارتر و عمیق‌تری را در مخاطبان ایجاد می‌کند.

پژمان‌فر تصریح کرد: نمایش های آیینی عاشورایی یکی از بهترین گزینه‌ها در جهت تبلیغ مفاهیم دینی است و از آنجا که اوقاف برگزاری این ویژه برنامه را بر عهده گرفته است، می‌توان در این برنامه‌ها به نیت واقفانی که در جهت ترویج فرهنگ حسینی و عاشورایی موقوفاتی داشته اند، جامه عمل پوشاند.

وی خاطرنشان کرد: این شیوه ها به خصوص برای افرادی که کمتر جذب شیوه های سنتی تبلیغ شده اند، کاربرد دارد. همچنین با بیان هنری می توان گستره بیشتری از مخاطبان را جذب و مفاهیم عمیق دینی را منتقل کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اهمیت مضاعف برگزاری این آیین‌ها را توسعه فرهنگ وقف دانست و افزود: اگر مخاطبان بتوانند تاثیرات عمیق وقف را در این قبیل برنامه ها مشاهده کنند و بدانند که موقوفات با دقت تمام و به صورت ماندگار در جهت نیت واقفان خود صرف می شوند، تاثیر بسزایی در اشاعه فرهنگ وقف خواهد داشت.

وی عنوان کرد: باید در موضوع وقف علاوه بر دقت و التزام به نیت واقفان به ارائه شیوه های نوین و تاثیرگذار در پیاده سازی نیت واقفان رو بیاوریم به این طریق هم در جهت افزایش کارکردهای موقوفات و هم تبلیغ و توسعه وقف گام برداشته‌ایم.

انتهای پیام/70009/خ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول