اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ملایر:

دستگاه‌ها، بدهی خود به اوقاف را پرداخت کنند

خبرگزاری فارس: فرماندار ملایر خواستار پرداخت بدهی‌های دستگاه‌ها و نهادها به اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان شد.

دستگاه‌ها، بدهی خود به اوقاف را پرداخت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حسن خیریانپور بعد از ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی ملایر با اشاره به مناسبت‌های ماه صفر اظهار داشت: هفته آخر ماه صفر با عنوان هفته وقف نام‌گذاری شده که در این زمینه در این شهرستان نیز برنامه‌های این هفته برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ملایر از نظر وقف در جایگاه بالایی قرار دارد، افزود: با توجه به اینکه بیشتر اراضی این شهرستان موقوفه بوده و بسیاری از اماکن، ادارات، نهادها، مراکز آموزشی و درمانی در اراضی موقوفه قرار دارند بسیاری از دستگاه‌ها به اداره اوقاف و امور خیریه بدهی دارند.

فرماندار ملایر با اشاره به اینکه اگر هزینه موقوفات از سوی دستگاه‌ها پرداخت نشود اداره اوقاف و امور خیریه نیز با مشکلاتی مواجه می‌شود، بیان داشت: دستگاه‌ها باید نسبت به پرداخت بدهی‌های خود به اداره اوقاف و امور خیریه اقدام کنند و اگر به موقع بدهی‌ها پرداخت شود باعث پیشرفت بیشتر در شهرستان می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی گفت: در این راستا باید فرهنگ درست مصرف کردن از منابع و امکانات در بین مردم و مسئولان فرهنگ‌سازی شود.

خیریانپور با بیان اینکه جلوگیری از افراط و تفریط در دین ما تأکید شده است، ابراز داشت: امروزه در بسیاری از مسائل  اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و... در زندگی و جامعه افراط و تفریط‌‌هایی وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی در ادامه یکی از ارکان مهم فرهنگ‌سازی را در جامعه توجه به فرهنگ کودکان و نوجوانان برشمرد و افزود: اثرگذاری فرهنگ در زمان کودکی بسیار مطلوبتر از بزرگسالی است و در این راستا شورای فرهنگ عمومی شهرستان باید روی این موضوع تأکید و تکیه داشته باشد.

فرماندار ملایر برگزاری جلسات فرهنگ عمومی را در راستای شناسایی فرهنگ و بررسی مشکلات فرهنگی شهرستان مهم و ضروری برشمرد و گفت: این جلسات با هدف ایجاد فرهنگ اسلامی و تعمق‌بخشی به آن در سطح شهرستان بوده و باید خروجی آن زدودن فرهنگ‌های غلط باشد.

در ادامه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر نیز با اشاره به عملکرد اداره اوقاف و امور خیریه ملایر طی 9 ماهه سال جاری گفت: برگزاری 35 جلسه دعای ندبه، برگزاری طرح آرامش بهاری، نشاط معنوی، بصیرت عاشورایی، خیمه‌های معرفت، سوگواره یاس نبوی و گردهمایی بزرگ عصر تاسوعا از اهم فعالیت‌های فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر در این مدت بوده است.

حجت‌الاسلام رضا زین‌العابدینی در ادامه افزود: با توجه به طرح تربیت حافظان قرآن در کشور سهمیه شهرستان ملایر که به اداره اوقاف و امور خیریه واگذار شده یک هزار و 200 نفر است که این طرح در بقاع متبرکه و مراکز قرآنی زیر پوشش اداره اوقاف در حال انجام است.

وی برگزاری مراسمات مختلف همزمان با مناسبت‌ها، برگزاری مسابقات قرآن کریم در رشته‌های مختلف، برگزاری نشست‌های تخصصی را از دیگر برنامه‌های فرهنگی اوقاف و امور خیریه در شهرستان ملایر در سال جاری برشمرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر به برنامه‌های هفته وقف در ملایر اشاره کرد و گفت: دیدار با امام جمعه، افتتاح چندین طرح، راه‌اندازی ایستگاه‌های «همه واقف باشیم» در چهار نقطه، برگزاری مراسم ویژه رحلت پیامبر اکرم (ص) و زیارت حضرت رسول(ص) نیز در تکیه و امامزاده عبدالله، برگزاری نشست صنفی با فرهنگیان ملایر، برگزاری نشست‌های تخصصی و... از برنامه‌های اداره اوقاف در این هفته است.

انتهای پیام/89013/ق20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول