اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرری:

‌مسئولان اوقاف فعالیت‌های فرهنگی را سرلوحه کاری خود قرار دهند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرری گفت: ‌‌مسئولان اوقاف فعالیت‌های فرهنگی را سرلوحه کاری خود قرار دهند.

‌مسئولان اوقاف فعالیت‌های فرهنگی را سرلوحه کاری خود قرار دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام سید علی شاهچراغی همزمان با آغاز هفته وقف در دیدار مسئولان اداره اوقاف و امور خیریه و مدیران بقاع متبرکه شهرستان ری با ایشان ضمن تسلیت رحلت پیامبر اعظم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) و گرامیداشت هفته وقف، اوقاف را نهادی گسترده خواند و گفت: در اوقاف و امور خیریه موقوفات و فعالیت‌های بسیاری فراوانی است و تنوع کاری در این نهاد زیاد است.

امام جمعه شهرری اظهار داشت: خدمات‌دهی در زمینه وقف بسیار زیاد است و موقوفات در زمینه‌های مختلفی همچون عزاداری حضرت سیدالشهداء (ع)، حوزه‌های علمیه، ایتام، مساکین و ... وجود دارد.

وی با تاکید بر تنوع موضوعات و اقدامات اداره اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: با توجه به خدمت‌رسانی‌های مختلف اوقاف و امور خیریه مرکزی همانند اوقاف که در شکل‌های مختلف خدمات ارائه می‌دهد، وجود ندارد.

*حکومت‌های مختلف به اوقاف توجه داشتند

شاهچراغی با اشاره به اهمیت وقف گفت: در گذشته نیز حکومت‌های مختلف به وقف خیلی توجه داشتند.

امام جمعه شهرری توجه ویژه جمهوری اسلامی ایران به وقف را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در جمهوری اسلامی ایران وقف به جایگاه خودش برگشته است.

وی در ادامه افزود: در دوران صفویه، قاجار و پهلوی به اوقاف توجه داشتند و در این ادوار خیلی موقوفات هم حیف و میل شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به اقدامات و فعالیت‌هایی که در انقلاب اسلامی صورت می‌گیرد وقف به جایگاه خودش برگشته است.

‌‌امام جمعه شهرری با توجه به اهمیت و توجه به موقوفات، اوقاف را در عین حال فضای خطرناکی برای انسان‌های سست دانست و گفت: همان‌گونه که شیطان در کمین بازاریان است در اوقاف نیز در کمین است که انسان را فریب دهد و با توجه به موقوفات و امکانات و سرمایه این نهاد شیطان همواره در کمین است.

وی اضافه کرد: ما معتقدیم که ورود موقوفات به زندگی افراد آن زندگی را آتش می‌زند و زندگی آن فرد را از بین می‌برد.

*‌فعالیت‌های فرهنگی را سرلوحه کاری خود قرار دهید

‌شاهچراغی با تاکید بر اینکه از مهم‌ترین فرصتی که پیش آمده بهترین استفاده را در کارهای فرهنگی ببرید بر فعالیت‌های فرهنگی در بقاع متبرکه تاکید کرد و گفت: با توجه به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «امامزادگان قطب فرهنگی شود» باید با تدوین برنامه‌های مدون فعالیت‌های فرهنگی صورت گیرد و در امامزادگان برای مردم جاذبه ایجاد شود.  

*ترسیم چشم‌انداز و تدوین برنامه‌های یک ساله‌

امام جمعه شهرری با تاکید بر انجام فعالیت در راستای رفاه زائران عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع هر کاری که می‌کنید برای رفاه زائران باشد.

وی در ادامه بر ترسیم چشم‌انداز و تدوین برنامه‌های یک ساله تاکید کرد و گفت: با تدوین برنامه‌های مدون و یک ساله، فعالیت‌ها را طبق برنامه پیگیری کرده و برای کودکان، نوجوانان و جوانان جاذبه ایجاد شود‌.

*مردم تهران به شهرری و امامزادگانش معتقد هستند

‌شاهچراغی با اشاره به اینکه مردم تهران به شهرری و امامزادگان آن معتقد هستند، عنوان کرد: تلاش کنید آنچه رهبر معظم انقلاب عنایت دارند تحقق یابد و در راستای فرامین ایشان گام بردارید و این نعمت و فرصت به‌وجود آمده را قدر بدانید.

امام جمعه شهرری در پایان با تاکید بر اینکه دو خدمت فوق آن خدمت نیست، که نخست خدمت به مردم و دیگری خدمت به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام است، خاطرنشان کرد: بر اقامه نماز جماعت در امامزادگان، پخش صدای اذان و جلسات قرآن در امامزادگان توجه داشته باشید.

‌انتهای پیام/2462/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول