اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور استاندار هرمزگان در امور روحانیت:

افزایش سرانه مطالعه در مناطق محروم با یارانه‌های فرهنگی محقق می‌شود

خبرگزاری فارس: مشاور استاندار هرمزگان در امور روحانیت گفت: امروز افزایش یارانه‌های فرهنگی به‌ویژه در حوزه کتاب و کتابخوانی از ضروریات افزایش شاخص‌هایی همانند سرانه مطالعه است.

افزایش سرانه مطالعه در مناطق محروم با یارانه‌های فرهنگی محقق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمدعلی لبخندان در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب هرمزگان، اظهار داشت: دین مبین اسلام نگاه ویژه و خاصی به علم آموزی، مطالعه و کتابخوانی دارد و در بسیاری از آیات شریف قرآن و احادیث منسوب به اهل بیت به کرات در این خصوص تاکید شده است.

وی با بیان اینکه تنها راه علم‌آموزی و پیشرفت مطالعه است تاکید کرد: البته نباید فراموش کرد که نوع و نحوه مطالعه نیز در این راستا تعیین کننده است.

لبخندان نقش کتاب را از دیدگاه اسلام نقشی اساسی و زیربنایی دانست و گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نمونه حکومت اسلامی توانسته است با برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و کنفرانس‌ها و همایش‌ها مطالعه را در جامعه نهادینه کند.

مشاور استاندار هرمزگان در امور روحانیت گفت: نیازسنجی از تقاضای جامعه در این حوزه از اهمیت بالای برخوردار است که در این راستا باید به سرعت پیشرفت علم در دنیا نیز توجه داشت و در این راستا باید متناسب با این سرعت آثار مطالعاتی تولید و عرضه شود.

وی ادامه داد: قرار دادن یارانه‌های بیشتر برای فعالیت‌های فرهنگی و نمایشگاه‌های کتاب از ضروریات است و این امر باعث می‌شود محرومان جامعه نیز نسبت به مهیاسازی نیازهای مطالعاتی خود اقدام کنند.

به گفته لبخندان اگر این امر هدفمند باشد می‌تواند در میان مدت در میزان سهم بهره‌مندی جامعه از کتاب عدالت بیشتری ایجاد کند.

انتهای پیام/88001/ر20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول