اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی بوشهر خبر داد

توزیع بیش از 71 هزار اصله نهال یارانه‎دار بین کشاروزان بوشهری

خبرگزاری فارس: مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: امسال 71 هزار و 323 اصله نهال یارانه‎دار بین کشاورزان استان بوشهر توزیع می‎شود.

توزیع بیش از 71 هزار اصله نهال یارانه‎دار بین کشاروزان بوشهری

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، خسرو عمرانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گیاه دارویی صبرزرد، انواع مرکبات شامل پرتقال، لیموشیرین، نارنگی، نارنج، لیمو‌ترش، پاجوش خرما، انگور، سیب، انجیر و انار از جمله نهال‎هایی هستند که در بین کشاورزان توزیع خواهد شد.

وی اضافه کرد: آخرین فرصت توزیع نهال یارانه‎ای پایان دی‌ماه است و کشاورزان باید برای دریافت به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و مراکز ترویج و خدمات جهاد کشاورزی محل سکونت خود مراجعه کنند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: گسترش سطح زیرکشت، اصلاح باغات، توسعه کشت ارقام مرغوب و دارای تولید بیشتر و با کیفیت بهتر از اهداف اجرای این طرح است.

عمرانی اضافه کرد: به منظور توسعه باغات استان امسال 487 میلیون ریال یارانه دولتی برای تهیه و توزیع نهال میان کشاورزان هزینه می‎شود.

وی یادآور شد: بنا بر تصمیم کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان همه متقاضیانی که طرح آنها در کارگروه شهرستانی تصویب شده است به مدت دو هفته فرصت دارند برای تکمیل پرونده و اخذ تسهیلات به بانک کشاورزی شهرستان مربوطه مراجعه کنند در غیر این صورت طرح آنها از دستور کار خارج شده و واجدان شرایط دیگری جایگزین  آنان خواهند شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز گفت: علف‌های هرز مهم‌ترین عامل خسارت‎زا در مزارع گندم استان است که علاوه بر رقابت در طول دوره رشد محصول به عنوان پناهگاه و میزبان حد واسط برخی از آفات و عوامل بیماری‎زا محسوب می‎شود.

سیدعبدالحسین موسوی فرد افزود: مبارزه صحیح و به موقع با علف‌های هرز می‎تواند کمک زیادی در افزایش تولید و کاهش هزینه در واحد سطح را به دنبال داشته باشد‌.

وی با اعلام هشدار به گندم‎کاران استان اظهار داشت: با توجه به آسیب‎پذیری علف هرز در مرحله 4-2 برگی (همزمان با اواسط پنجه‎زنی گندم) این مرحله بهترین زمان مبارزه است که باید کشاورزان نسبت به انجام به موقع مبارزه شیمیایی با سموم علف‌کش مناسب اقدام کنند.

موسوی‌فرد یادآور شد: مروجین مراکز خدمات و کارشناسان شبکه مراقبت و پیش آگاهی این سازمان آماده همکاری و راهنمایی کشاورزان و بهره‎برداران هستند.

انتهای پیام/66007/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول