اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی:

پرداخت یارانه تراکتور قطع شد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توقف پرداخت یارانه به برخی از نهادهای کشاورزی از جمله یارانه تراکتور گفت: در کشورهای صنعتی پرداخت یارانه برای بخش کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

پرداخت یارانه تراکتور قطع شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از بستان‌آباد، غلامرضا نوری صبح امروز در نشست تنظیم بازار شهرستان بستان‌آباد، با اشاره به این موضوع که هرگونه نیاز استان در امر تامین منابع و امکانات در تمام زمینه‌ها به ویژه بخش کشاورزی را با همکاری دیگر نمایندگان پیگیری می‌کند، اظهار کرد: به تازگی، مجلس قوانین و طرح‌های خوبی را برای حمایت از تولید در کشور آورده و رویکرد عمومی آن، تقویت هرچه بیشتر بخش کشاورزی برای دست یافتن به امنیت غذایی مطلوب است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای وارد کننده، برای ورود محصولات کشاورزی ضوابط خاصی را تدوین و در این رابطه آزمایش‌های ویژه‌ای را برای حصول اطمینان از سلامت کالا حاصل می‌شود و در غیر این صورت، کالای ارسالی عودت داده می‌شود، افزود: اگر تولید محصول سالم در کشاورزی از توسعه قابل توجهی برخوردار نشود، صدور محصولات تولیدی به خارج از کشور با مشکلات و معضلات عدیده‌ای روبه‌رو خواهد شد.

وی ادامه داد: باید تلاش برای بومی سازی صنعت تولید کودهای زیستی افزایش یابد، زیرا محصول تولیدی علاوه بر اطمینان بیشتر، زمینه را برای توسعه اشتغال در بخش کشاورزی افزایش و در کنار آن صرفه‌جویی ارزی را سبب خواهد شد. و همچنین نباید از تولید کودهای آلی غافل شد و می‌توان از پسماندهای شهری، برای تولید کمپوست نیز بهره برد.

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اظهار ناخرسندی از توقف پرداخت یارانه به برخی از نهاده‌های کشاورزی از جمله یارانه تراکتور گفت: در کشورهای صنعتی پرداخت یارانه برای بخش کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و متاسفانه در کشور و در شرایط حاضر، توقف پرداخت یارانه به ناوگان موتوری کشاورزی، این بخش مهم اقتصادی کشور را در امر تداوم برنامه‌های اجرایی توسعه این بخش می‌تواند دچار مشکل کرده و نتایج نامطلوبی را از خود به‌جای بگذارد.

نوری خطاب به بهره‌برداران و نمایندگان تشکل‌های حاضر در این نشست گفت: تشکل‌ها و بخش خصوصی، در حال حاضر در بسیاری از فعالیت‌ها و سیاست‌های بخش کشاورزی دخیل بوده و باید، با تلاش مضاعف برای تسهیل امور و تسریع در انجام فرآیند فعالیت‌ها حرکت کنند و با بسترسازی لازم و توسعه دانش تولید بهره‌برداران با استفاده از امکانات ترویجی، فرآیند تولید محصولات کشاورزی را با بهره‌گیری از دانش روز بهبود و ارتقا بخشیده و این پروسه، به افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های بخش تولید منجر شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تقدیر ازگسترش تلاش‌های سازمان جهادکشاورزی استان در افزایش سطح تعاملات با تشکل‌های صنفی بخش کشاورزی و شرکت‌های بازرگانی در ایجاد بستر لازم برای صادرات محصول سیب‌زمینی از شهرستان‌های استان، به خصوص سراب و بستان‌آباد گفت: توسعه صنایع بسته‌بندی و فرآوری محصولات کشاورزی، به خصوص سیب‌زمینی و سورتینگ در این شهرستان‌ها خواهد توانست در کنار توسعه الگوی کشت توسط، از هدر رفت سرمایه ملی و تضرر بهره‌برداران جلوگیری ده و درآمد بهره‌برداران را در میان مدت بهبود بخشد.

انتهای پیام/60002/خ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول