اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان ‌شرقی:

اغراض سیاسی مانع از اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها شد

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه متاسفانه اغراض سیاسی مانع از اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها شده است، گفت: چالش دولت و مجلس در این موضوع بر سر نحوه توزیع ثروت حاصل از واقعی شدن قیمت حامل‌های انرژی است.

اغراض سیاسی مانع از اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ا‌حمد علیرضابیگی شامگاه امروز در دیدار ‌با اعضای هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای آذربایجان‌شرقی در قم با بیان این که آذربایجان شرقی به واسطه شرایط حساس آن در عین حال که در مسیر توسعه شتابان قدم برمی‌دارد می‌تواند کانون بحران و تلاطم نیز قرار گیرد، اظهار داشت: چشم امید مردم در بحران‌ها و تلاطم‌ها به روحانیت است و روحانیون توانسته‌اند به مدد ارتباط صمیمانه و بی‌واسطه با مردم جامعه را از مقاطع سخت و حساس عبور دهند.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی به برکت رهبری امام راحل و حضور روحانیت در عرصه‌های مختلف شکل گرفته است، افزود: هر مدیریت و پیشرفتی در کشور در پرتو ارتباط و اتصال به ساحت مرجعیت و روحانیت انجام یافته و ما با اعتقاد به این جایگاه و نقشی که روحانیت می‌تواند در اداره امور داشته باشد خود را مقید به برگزاری جلسات اختصاصی با روحانیون و تشریک مساعی با آنان می‌دانیم.

علیرضابیگی با ابراز خرسندی از انسجام و سازمان‌یافتگی مجمع طلاب و فضلای آذربایجان شرقی در شهر مقدس قم، گفت: این مجمع می‌تواند حلقه ارتباط و اتصال آذربایجان شرقی با حوزه‌های علمیه باشد و ما به این مجمع به عنوان یک حلقه بصیرتی  و معرفتی نگاه می‌کنیم.

وی با تاکید بر این که مجمع طلاب و فضلای آذربایجان شرقی باید کارآمدتر ایفای نقش کند، افزود: همراهی و همکاری بیشتر این مجمع در مسایل مختلف و روند توسعه و پیشرفت استان مورد انتظار است.

علیرضابیگی با اشاره به تبلیغات منفی در خصوص ‌ارتباط‌ دولت با روحانیت گفت: کسانی که از مسیر انقلابی ملت ایران کنار گذاشته شده‌اند تصور می‌کنند که روحانیت کنار گذاشته شده اما توجه ندارند که در راس این نظام مرجعیت دینی و ولی فقیه قرار گرفته است.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به تمرکز امکانات دولت در نقاط دوردست خاطرنشان کرد: لازمه بهره‌برداری صحیح از این امکانات معنویت مردم است که این مهم با حضور روحانیت در جمع مردم حاصل می‌شود.

وی با تاکید بر مشارکت روحانیون و ائمه جمعه در خصوص مسایل مختلف اجتماعی تصریح کرد: ساز و کار لازم چه از طرف دولت و چه از طرف حوزه‌های علمیه برای استفاده از ظرفیت روحانیون و نهادهایی همچون مجمع طلاب و فضلا باید فراهم شود.

علیرضابیگی تاکید کرد: هر اقدامی که برای تحکیم ‌ارتباط‌ بین مدیریت استان و این مجمع لازم باشد آماده انجام آن هستیم.

بیگی تصریح کرد: ما این مجمع را در حد یک مجمع صنفی نمی‌بینیم بلکه به کارکرد سیاسی آن در مشارکت برای توسعه و تعالی هرچه بیشتر جامعه و اثبات کارآمدی دین در اداره امور جامعه اعتقاد راسخ داریم.

وی با تاکید بر تقویت جایگاه حوزه‌های علمیه استان به ویژه حوزه علمیه تبریز خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر از محل بودجه فرهنگی استان حمایت‌های زیادی از حوزه‌های علمیه صورت گرفته و مدیریت استان خود را در قبال حوزه‌های علمیه متعهد می‌داند.

علیرضابیگی با اشاره به اقدامات انجام یافته در خصوص مساجد و مراکز قرآنی و دینی استان تاکید کرد: البته در امور مساجد نباید از مشارکت مردم غافل شد.

استاندار آذربایجان شرقی همراهی روحانیت با دولت در موضوعات مختلف اجتماعی را ضروری دانست و افزود: باید این امکان فراهم شود که مردم بصیرت و آگاهی لازم را کسب کنند و در مقاطع حساس مورد طمع بیگانگان قرار نگیرند و مردم ما هم نشان داده‌اند که به واسطه ارتباط با روحانیت همواره مدافع انقلاب و خنثی کننده توطئه‌های دشمنان بوده‌اند.

وی با اشاره به قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: این قانون از جمله موضوعاتی بود که احساس کردیم نباید از همراهی روحانیت غافل شویم و باید از ظرفیت این قشر برای تزریق سیاست‌ها و اهداف این طرح به جامعه استفاده کنیم.

علیرضابیگی با بیان این که متاسفانه اغراض سیاسی مانع از اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها شده است، افزود: چالش دولت و مجلس در این موضوع بر سر نحوه توزیع ثروت حاصل از واقعی شدن قیمت حامل‌های انرژی است.

وی ادامه داد: دولت عقیده دارد که این ثروت را باید مستقیما در اختیار مردم قرار دهیم تا خود مردم اقتصاد را مدیریت کنند و تجربه گام اول هدفمندی یارانه‌ها و مقایسه آن با شرایط گذشته نیز نشان داد که دولت سیاست درستی را اتخاذ کرده است.

کارکرد ارزشی و کارآمدی نظام جمهوری اسلامی به برکت روحانیت است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی هم در این نشست مشترک نقش روحانیت در تمام شئون جامعه را غیرقابل انکار دانست و افزود: کارکرد ارزشی و کارآمدی نظام جمهوری اسلامی به برکت روحانیت است.

محمدعلی نصرتی اظهار داشت: به اذعان دشمنان اسلام، مرجعیت و عاشورا دو عامل زنده بودن مذهب تشیع است و از این رو دشمن به دنبال ضربه زدن به این دو اصل اساسی است.

مشاور استاندار در امور روحانیت هم در این نشست خاطرنشان کرد: هیچ رسانه‌ای به اندازه منبر علما و حوزه‌های علمیه نفوذ و کارکرد ندارد و نقطه ثقل مسئولیت در نظام اسلامی متوجه علما و روحانیون است.

حجت‌الاسلام قهرمان ‌احمدی گفت: حضور بابرنامه روحانیت در عرصه‌های مختلف اجتماعی بسیاری از مسایل را سامان می‌بخشد و از ایجاد مشکلات عدیده جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به جلسات اختصاصی استاندار آذربایجان شرقی با روحانیون شهرستان‌های مختلف استان گفت: این جلسات در سطح کشوری نمونه است و امیدواریم این اتصال و ارتباط روز به روز افزایش یابد.

احمدی تاکید کرد: فضای تعامل و همراهی از طرف دولتمردان آماده است و روحانیت باید از این فضا نهایت استفاده را در جهت مشارکت در اداره امور جامعه ببرد.

وی افزود: مجمع طلاب و فضلای آذربایجان شرقی ظرفیت مناسبی برای ارتباط روحانیت با مدیریت استان است مشروط بر اینکه ارتباط این مجمع با مجموعه مدیریتی استان بیشتر از گذشته ادامه یابد.

حجت‌الاسلام محسن‌زاده، رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای آذربایجان شرقی هم این مجمع را حلقه ارتباط طلاب و روحانیون استان با بدنه مدیریت حوزه علمیه خواند و با تاکید بر پیگیری مسایل مختلف استان در این مجمع، افزود: روحانیت آماده است بدون هیچ چشمداشتی در اداره امور استان با مدیریت اجرایی همکاری کند و لازم است بسترسازی لازم برای این امر مهم صورت گیرد. 

انتهای پیام/60001/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول