اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آسایشگاه شهید بهشتی مشهد مطرح کرد:

مظلومیت کودکان معلول ذهنی، یارانه به آنها تعلق نمی‌گیرد

خبرگزاری فارس: مدیر آسایشگاه معلولان ذهنی شهید بهشتی مشهد گفت: تعلق نگرفتن یارانه دولتی به این افراد نشان‌دهنده مظلومیت کودکان معلول ذهنی است.

مظلومیت کودکان معلول ذهنی، یارانه به آنها تعلق نمی‌گیرد

محمدرضا عرب هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با بیان اینکه مشارکت‌های مردمی تنها منبع مالی است که برای اداره آسایشگاه از آن استفاده می‌شود، تصریح کرد: برای اداره این مراکز که به صورت خیریه‌ای اداره می‌شود نیاز ماهانه به 100 میلیون تومان اعتبار است.

مدیر آسایشگاه معلولان ذهنی شهید بهشتی مشهد ادامه داد: این مبلغ از کمک‌های مردمی حاصل نمی‌شود لذا مشکلات اقتصادی و مالی همواره برای فعالیت در این مراکز مشکل ساز است.

عرب هاشمی با یادآوری اینکه مشهد پایتخت معنوی ایران است، اذعان کرد: در پایتخت معنوی ایران به شرایط اقشار مظلوم مانند کودکان معلول ذهنی بسیار کم توجه می‌شود و حق این افراد به عنوان اعضای جامعه ادا نمی‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این در آسایشگاه شهید بهشتی از کشورهای همسایه نیز افرادی پذیرش می‌شوند ولی اعتباری برای نگهداری آنها در نظر گرفته نمی‌شود.

مدیر آسایشگاه معلولان ذهنی شهید بهشتی مشهد متذکر شد: تنها اعتباری که برای این مرکز در نظر گرفته شده است به ازای 100 نفر کودک ماهانه حدود 200 هزار تومان یارانه پرداخت می‌شود و این مبلغ با توجه به جمعیت 190 ساکن در این آسایشگاه و هزینه‌های بالای آن بسیار ناچیز است.

عرب هاشمی با یادآوری اینکه کمک‌های مردمی برای آسایشگاه تکافوی نیازهای آسایشگاه را نمی‌کند خاطرنشان کرد: برای هزینه‌های جاری در آسایشگاه چاره‌ای به جز اولویت‌بندی وجود ندارد.

وی با اشاره به برخی از فعالیت‌های درآمدزایی که معلولان آسایشگاه شهید بهشتی دارند بیان کرد: مبالغی که در اثر کارهای دستی این افراد و یا تولیدات آنها حاصل می‌شود در حساب شخصی آنها قرار می‌گیرد تا در آینده بتواند پشتیبان آنها شود.

مدیر آسایشگاه معلولان ذهنی شهید بهشتی مشهد در ارتباط با مشکلاتی که اداره آسایشگاه‌های معلولان ذهنی دارد، اضافه کرد: به دلیل اینکه احساس مالکیت در معلولان ذهنی وجود ندارد و از قوه تعقل بالایی برخوردار نیستند معمولا اصطلاک بالاتر می‌رود.

عرب هاشمی افزود: به عنوان مثال معلولان ذهنی در نگهداری لباس‌ها و وسایل خود اصلا تلاش نمی‌کنند و در بیشتر موارد به خرابی آنها کمک می‌کنند بنابراین هزینه نگهداری آنها بالاتر می‌رود.

وی ادامه داد: علاوه بر این معلولیت ذهنی به دلیل نداشتن نمود در جسم احساسات دیگران را تحریک نمی‌کند و این عامل سبب کم شدن کمک‌های خیریه به این معلولان می‌شود.

مدیر آسایشگاه معلولان ذهنی شهید بهشتی مشهد با اشاره به جشنواره‌های فرهنگی که کودکان معلول ذهنی در آنها شرکت می‌کنند، تاکید کرد: این معلولان در رشته‌های مختلف جشنواره فرهنگی که در کرمان برگزار شد مقام‌های خوبی کسب کرده‌اند.

عرب هاشمی اضافه کرد: همچنین در برنامه‌های توسعه ورزشی که در تهران برگزار شد آسایشگاه شهید بهشتی مقام اول را کسب کرد.

انتهای پیام/70010/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول