اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان:

اظهارنظر درباره هدفمندی یارانه‌ها از این به بعد جنبه تبلیغات دارد

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان اصفهان گفت: هر کس از این به بعد در ارتباط با کارایی یارانه‌ها و مدیریت متمرکز اقتصادی، صحبت یا اظهار نظر کند بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و در این تفکر است که دولت آینده را ابقا کند.

اظهارنظر درباره هدفمندی یارانه‌ها از این به بعد جنبه تبلیغات دارد

محسن صرامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: هر کس از این به بعد در ارتباط با کارایی یارانه‌ها و مدیریت متمرکز اقتصادی، صحبت یا اظهار نظر کند بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و در این تفکر است که دولت آینده را ابقا کند.

وی با بیان اینکه کارایی یارانه‌ها در صورتی واقعیت دارد که مردم وقتی در شهر گام بر می‌دارند توسعه شهری را شاهد باشند، افزود: این در حالی که به طور مثال قیمت بنزین وقتی به لیتری 700 تومان رسید باید قیمت مواد غذایی و کالاهای دیگر وابسته به بنزین ثابت و مدیریت شده انجام می‌گرفت.

* سهم یارانه صنعت باید در دست صنعتگر باشد

 

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان با اشاره به اینکه سهم یارانه صنعت باید در دست صنعتگر باشد، تاکید کرد: به این معنا که وی پس از پشت سر گذاشتن هزینه‌های شغلی و شخصی خود، درصدی از این یارانه‌ها را دریافت کند اما در حال حاضر این روند طی نمی‌شود.

وی در ادامه به این نکته اشاره کرد که وقتی سهم صنعتگران ادا نشود، در کوچه‌های شهرمان نیز تحول خاصی همچون توسعه شبکه‌های آب، گاز و برق را شاهد نیستیم، گفت: دولت در اضافه حقوق کارمندان خود هم مانده است و تورم نیز به 26 درصد رسیده است، چگونه می‌توانیم برخی آمار ارائه شده توسط رئیس جمهور را باور کنیم.

* تنها 30 تا 35 درصد هدفمندی یارانه‌ها محقق شده است 

صرامی با اشاره به اینکه برخلاف صحبت‌های رئیس‌ جمهور، خود وزیر بهداشت نیز معتقد است دارویی به کشور وارد نشده و با کمبود برخی داروها روبه‌رو هستیم، تصریح کرد: در روند کنونی هر موقع بحران یک کالا کشور را فرا می‌گیرد، به خوبی نشان می‌دهد اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها موفق نبوده است.

وی ادامه داد: ما گزارش‌های محرمانه‌ای از خود دولت دریافت می‌کنیم و بنا بر یافته‌های مجلس تنها 30 تا 35 درصد هدفمندی یارانه‌ها محقق شده است که شامل بودجه دریافت از مردم مانند مالیات، عوارض و موارد مشابه می‌شود، اما قسمت خدماتی یارانه‌ها محقق نشده است.

* دولت دیگر نمی‌تواند با بودجه شوخی کند

وی درباره صحبت‌های احمدی‌نژاد درباره قیمت دلار و اینکه تغییر قیمت کالاها تنها برای خانواده‌های ضعیف محسوس است، تصریح کرد: این موضوع چیز عجیبی نیست که تغییر قیمت‌ها همیشه بر دهک‌های پایین جامعه تأثیرگذار باشد، اما این موضوع مهم است که افرادی که این تغییر قیمت‌ها بر آنها اثرگذار است اکثریت جامعه را تشکیل می‌دهند که باید گفت این افراد زیر خط قرمز هستند که خود چند درجه زیر خط فقر محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: وقتی که قیمت پایه دلار و نفت بسته شود، بهتر می‌توان درباره این موضوع‌ها اظهار نظر کرد، اما به طور یقین دولت دیگر نمی‌تواند با بودجه شوخی کند، چرا که کارشناسان قدرتمندی در مجلس داریم که در کمیسیون تلفیق و در صحن علنی برای قیمت دلار و نفت تصمیم می‌گیرند و دیگر این تصمیمات واحد نخواهد بود.

انتهای پیام/63008/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول