اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان تاکید کرد

بازگو و اشاعه مبانی اقتصاد مقاومتی در مدارس

خبرگزاری فارس: فرماندار درمیان ضمن تاکید بر بازگو و اشاعه مبانی اقتصاد مقاومتی در مدارس گفت: معلمان و فرهنگیان با کردار خود مفهوم اقتصاد مقاومتی را در جامعه نهادینه کنند.

بازگو و اشاعه مبانی اقتصاد مقاومتی در مدارس

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌ عمومی فرمانداری درمیان، رجبعلی براتی در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان درمیان با بیان اینکه دشمن در جنگ نرم ایمان و عقیده جوانان را هدف گرفته، اظهار داشت: تصویب تحریم‌های بی‌رحمانه علیه ملت ایران از سوی نظام سلطه بیان‌کننده عجز این نظام در برابر ایمان و اراده ملت قهرمان ایران و آخرین تیر ترکش استکبار است.

وی با اشاره به اینکه در میادین جنگ اقتصادی مدارس، نخستین خاکریز خط مقدم این جبهه به شمار می‌روند، ادامه داد: باید مفاهیمی چون حمایت از تولید و سرمایه ایرانی، اقتصاد مقاومتی و رشد و شکوفایی اقتصادی در مدارس نمود پیدا کرده و در سراسر جامعه رسوخ کند.

رئیس شورای آموزش و پرورش درمیان، از فرهنگیان به عنوان پرچم‌داران و نگهبانان دلیر میادین فرهنگی و اقتصادی یاد کرد و افزود: رسالت فرهنگیان تقویت بنیه اعتقادی و علمی دانش‌آموزان و آماده‌سازی آنان برای حضور فعال در جامعه و سرعت بخشی در رشد علمی، سیاسی و اقتصادی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

براتی، اقتدار حال حاضر ایران در دیپلماسی جهانی را مرهون تلاش معلمان دلسوز و متعهد دانست و یادآور شد: مدارس باید مولد علم، ایمان، بصیرت و پایگاه مستحکم جنگ نرم باشند تا بتوانند تهدیدات را به فرصت تبدیل کنند و بر سرعت گذر از پیچ تند تحریم‌ها شتاب معناداری ببخشند.

مدیر آموزش و پرورش درمیان عنوان کرد: در هفته معلم از 25 فرهنگی نمونه این شهرستان تجلیل می‌شود.

حسین اژدری با بیان اینکه ستاد گرامیداشت هفته معلم و انتخاب معلم نمونه در این شهرستان از هم‌اکنون تشکیل شده، گفت: برای انتخاب معلم نمونه، معلمان شهرستان در 28 گروه تخصصی تقسیم می‌شوند که پس از بررسی فرم‌ها و مدارک ارسالی از مدارس، معلمان نمونه انتخاب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه سهمیه معلم نمونه شهرستان نسبت به سال گذشته 9 نفر افزایش داشته، ادامه داد: در سال گذشته سهمیه شهرستان 16 نفر بود که در سال جاری به 25 نفر افزایش یافته است.

مدیر آموزش و پرورش درمیان از شوراهای آموزش و پرورش به عنوان پل ارتباطی خانه و مدرسه یاد کرد و افزود: در هفته شوراها حدود 30 برنامه فرهنگی ورزشی در مدارس و مجتمع‌های آموزشی و پرورشی درمیان برگزار می‌شود که حضور اعضای شورا در مدارس، تجلیل از دانش آموزان منتخب و نشست اعضای شورا با اعضای انجمن اولیاء و مربیان شهر اسدیه از مهم‌ترین این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

اژدری، تشکیل سامانه بررسی امکانات و تجهیزات گرمایشی، سرمایشی و فناوری مدارس، افزایش کلاس‌های هوشمند و هماهنگی برای تخریب مدارس تخریبی را از مهم‌ترین مصوبات این نشست برشمرد و اذعان داشت: شوراهای آموزش و پرورش نماد تحقق عدالت آموزشی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته هستند.

انتهای پیام/2248/ن/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول