اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ورامین:

شیعیان در جنبه‌های مختلف زندگی زیور اهل بیت (ع) باشند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی ورامین گفت: شیعیان طبق روایت پیامبر شاخ و برگ درخت شجره‌ای هستند که ما باید زیور و زینت اهل بیت (ع) در جنبه‌های مختلف زندگی از حیث تربیت اخلاق عبادت و معاشرت باشیم.

شیعیان در جنبه‌های مختلف زندگی زیور اهل بیت (ع) باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، ساعاتی پیش حجت‌الاسلام غلامی رئیس اداره تبلیغات اسلامی ورامین در جمع عزاداران مسجد بقیه‌الله (عج) منطقه باغ خواص به بیان فضائل زندگی امام رضا (ع) و استفاده از فرصت‌ها در مقاطع مختلف اشاره کرد.

وی افزود: تدبیر امام رضا (ع) در مقابله با فرصت‌طلبی‌ها و تبلیغات سوء دستگاه حاکمه امروز درسی برای ما در امور جاری کشور است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ورامین در ادامه گفت: شیعیان طبق روایت پیامبر شاخ و برگ درخت شجره‌ای هستند که ما باید زیور و زینت اهل بیت (ع) در جنبه‌های مختلف زندگی از حیث تربیت اخلاق عبادت و معاشرت باشیم.

وی به سرپیچی‌های مسلمانان از حقیقت دین به‌عنوان یک آسیب اجتماعی اشاره کرد و افزود: افرادی که بصیرت دینی نداشتند بعدها به یک بدعت‌گذار تبدیل شدند و اگر مردم یک جامعه بصیرت دینی داشته باشند به متکبرانی که از دین سرپیچی کرده‌اند تبدیل نخواهند شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ورامین ابراز داشت: اسلام از هنگامه تأسیس تا به امروز رو به گسترش بوده و جمعیت مسلمانان هم افزایش قابل توجهی داشته و کتاب آسمانی ما هم عده زیادی را به سوی اسلام دعوت کرده و هر ساله شاهد پذیرش اسلام از سوی عده کثیری از مردم بلادهای غربی به اسلام هستیم که این بیانگر بعد عظیم ظرفیت دین اسلام در جهان است.

حجت‌الاسلام غلامی افزود: توهین به مقدسات اسلامی به ویژه ساحت پیامبر مکرم اسلام (ص) بیانگر ترس عجیب دنیای استکبار از بیداری اسلامی است به سبب اینکه دین اسلام می‌تواند جهان را دگرگون ساخته و به معرفت دینی دعوت کند.

وی با اشاره به سیره زندگی امام ‌رضا (ع) ادامه داد: مهم‌ترین موقعیت و شرایط خوب تبلیغی زمان امام‌رضا در میان جمع اندیشوران نیشابور بود که از ایشان خواست پیام خداوند در اهمیت ولایت فقیه را همه گیر کنند.

غلامی به بررسی عوامل انحراف در جامعه اسلامی پس از پیامبر (ص) پرداخت و گفت: یکی از دلایل ایجاد انحراف در جامعه اسلامی جهل موجود در بین افراد بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ورامین گفت: آن افرادی هم که آگاهی داشتند زبان خود را بستند، بنابراین یکی دیگر از عوامل انحراف در جامعه اسلامی غربت، تنهایی و مظلومیت امیرالمؤ‌منین (ع) بود.

وی افزود: از سویی بسیاری از این مردم کینه از امام‌علی (ع) در دل داشتند، پیامبر (ص) به حضرت‌علی (ع) فرمودند «من گریه می‌کنم به جهت کینه‌هایی که در سینه‌های گروهی هست که تنها پس از من آن کینه‌ها برای تو آشکار می‌شود و تو صبر می‌ورزی که اگر صبر بورزی سختی و مشقت خواهی دید»، عبدالله بن عمر به حضرت‌علی (ع) گفت «چگونه قریش تو را دوست بدارد که تنها در جنگ بدر 70 تن از سران آن‌ها را کشته‌ای.»

غلامی عنوان کرد: انحراف ایجاد شده پس از رحلت پیامبر (ص) تجربه تلخ تاریخ اسلام است و تا به امروز دود آن به چشم همه مسلمانان جهان می‌رود، امیدوارم مسلمانان به برکت اسلام، ولایت، بیداری اسلامی و خون‌های شهدا از خواب غفلت بیدار شوند و در مقابل مستکبرین و مفسدان جهانی متحد شوند.

انتهای پیام/2462/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول