اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه عسلویه:

دامن پرمهر اهل‌بیت را رها نکنیم / الگوبرداری از زندگی ائمه اطهار (ع) رمز موفقیت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه عسلویه با بیان اینکه دامن پرمهر اهل‌بیت (ع) را رها نکنیم، گفت: الگوبرداری از زندگی ائمه اطهار (ع) رمز موفقیت است.

دامن پرمهر اهل‌بیت را رها نکنیم / الگوبرداری از زندگی ائمه اطهار (ع) رمز موفقیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوا و پرهیزگاری رمز موفقیت انسان در دنیا و آخرت است.

وی با تسلیت سالروز رحلت جانسوز پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) بر لزوم الگوبرداری از پیامبر رحمت(ص) و ائمه اطهار (ع) در زندگی تاکید کرد.

امام جمعه عسلویه خاطرنشان کرد: قرآن مهر تاییدی بر ویژگی‌های الهی و آسمانی حضرت محمد(ص) زده و در جای جای قرآن بر اخلاق برجسته آن حضرت تاکید شده است.

هاشمی‌نژاد تصریح کرد: نمونه‌های فراوانی از رفتار مهربانانه آن حضرت با کودکان و رفتار بزرگوارانه با بزرگسالان وجود دارد و در تمام دوران زندگی باید از رفتار پیامبر اسلام(ص) الگوبرداری کنیم.

وی با برشمردن ویژگی‌های امام حسن مجتبی(ع) نیز گفت: ما باید از زندگی این امام بزرگوار درس بگیریم؛ کریم اهل‌بیت (ع) سه بار تمام زندگیش را در راه اسلام به فقرا بخشید و چندین بار با پای پیاده به سفر حج مشرف شدند و وقتی آن حضرت وضو می‌گرفتند رنگ از چهره‌اش عوض می‌شد.

امام جمعه عسلویه با اشاره به ویژگی‌های امام رضا(ع) افزود: امام رضا(ع) هیچ محتاجی را دست خالی نمی‌فرستاد و به امام رئوف و امام مهربان مشهور است و مهربانی‌اش حتی شامل حیوانات نیز می‌شد.

هاشمی‌نژاد با تاکید بر اینکه باید دامن پرمهر اهل‌بیت(ع) را رها نکنیم اذعان داشت: الگوبرداری از زندگی ائمه اطهار(ع) رمز موفقیت است.

برگزاری 34 انتخابات آزاد در کشور

امام جمعه عسلویه یادآور شد: بیش از 34 انتخابات در نظام جمهوری اسلامی با آزادی و با مشارکت بالای مردم برگزار شده است و مسئولان همواره امانت‌دار رای مردم بوده‌اند.

هاشمی‌نژاد با بیان اینکه مواظب باشیم با گفتار و موضع‌گیری‌های خود با دشمن همراه نشویم، افزود: امروز نظام اسلامی در اوج عزت و اقتدار قرار دارد و روز به روز نیز شاهد اقتدار بیشتر نظام هستیم.

وی به سالروز فرار شاه خائن از کشور در 26 دی ماه اشاره کرد و اذعان داشت: به واسطه حضور روحانیت آگاه و در رأس آن امام عظیم‌الشأن(ره) و با حضور مردم، شاه مجبور به فرار از کشور شد.

امام جمعه عسلویه در ادامه سالروز شهادت فدائیان اسلام و شهید نواب صفوی و یارانش را یادآور شد و اظهار داشت: نواب صفوی و یارانش مظلومانه به شهادت رسیدند و خونشان را در راه حفظ اسلام تقدیم کردند.

انتهای پیام/2451/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول