اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد فارس تاکید کرد

برگزاری تعزیه در شأن اهل بیت عصمت

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنک و ارشاد اسلامی فارس گفت: باید زبان حال و برگزاری تعزیه در شأن اهل بیت عصمت و طهارت بوده و از افسانه‌گری‌ها دوری شود.

برگزاری تعزیه در شأن اهل بیت عصمت

به گزارش خبرگزاری فارس از لامرد، احمد همتی بوشهری عصر امروز در مراسم افتتاحیه ششمین سوگواره تعزیه کشوری عاشورائیان در لامرد با گرامی‌داشت یاد و خاطره زنده‌یاد محمدعلی حیاتی نماینده فقید مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در دوره‌های هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی طی سخنانی اظهار داشت: حضور باشکوه مردم شهرستان لامرد در مراسم افتتاحیه این سوگواره بار دیگر عشق و علاقه شما را به اهل بیت عصمت و طهارت تثبیت کرد.

وی افزود: تعزیه مجموعه‌ای از بیان مصیبت‌های خاندان پیامبر گرامی اسلام (ص) بوده و مهم‌ترین این مجموعه بیان و نمایش مصیبت عظیم عاشورا است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه تعزیه بهترین نمادی است که می‌توان به مخاطب ارائه کرد گفت: بهترین هنر تعزیه‌گردان باید نمایش عظمت روح کسانی باشد که در آخرین لحظه امام حسین (ع) را رها نکردند و در میدان جنگ حضور داشتند.

همتی بوشهری اضافه کرد: عین واقعیت‌های حادثه عاشورا باید به درستی به مخاطب تعزیه انتقال داده شود.

این مسئول خواستار متجلی کردن روح مقاومت در هنر تعزیه شد و ادامه داد: باید زبان حال و برگزاری تعزیه در شان اهل بیت عصمت و طهارت باشد و از افسانه‌گری‌ها دوری شود.

وی خاطرنشان کرد: اشعاری که در تعزیه مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید زبان حال شهدای کربلا را بیان کند.

همتی بوشهری برگزاری ششمین سوگواره تعزیه کشوری عاشورائیان در لامرد را یکی از راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن دانست و بیان داشت: برگزاری این سوگواره به طور یقین تمام مردم و به ویژه جوانان لامردی را در مقابل تهاجم‌های سنگین فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی بیمه می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ادامه سخنان خود تصریح کرد: با نظر مثبت وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد برگزاری تعزیه امیدواریم شاهد افزایش برگزاری این هنر ارزشمند در تمام نقاط استان فارس باشیم.

به گزارش فارس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در ابتدای سفر خود به به شهرستان لامرد از مجتمع فرهنگی هنری در حال ساخت زنده‌یاد محمدعلی حیاتی بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات این مجتمع به منظور بهره‌برداری هرچه سریع‌تر قرار گرفت.

انتهای پیام/2448/ت30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول