اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل جامعه ورزشکاران ایران:

تختی با ذکر نام اهل بیت کشتی می‌گرفت

خبرگزاری فارس: دبیرکل جامعه ورزشکاران ایران با اشاره به ویژگی‌های جهان پهلوان تختی گفت: ایمان، ارتباط با اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام و عشق به مردم رمز جاودانگی تختی است.

تختی با ذکر نام اهل بیت کشتی می‌گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حسن غفوری‌فرد لحظاتی پیش در آیین چهل و پنجمین سال درگذشت جهان پهلوان تختی در ابن بابویه شهرری اظهار داشت: تختی بزرگ مردی است که هیچ‌گاه فداکاری، صداقت و نام او از خاطر مردم ایران فراموش نمی‌شود.

دبیرکل جامعه ورزشکاران ایران با بیان اینکه همه دوست‌دارند که نامشان جاوید بماند، گفت: باید به این نکته بیاندیشیم که چه عواملی سبب پایداری نام می‌شود و با تجلی چه صفاتی می‌توان ماندگار شد.

 

غفوری‌فرد تاکید کرد: جهان پهلوان تختی در تمام مدت در اوج بودند، مرحوم تختی در زمان حیات و ممات در اوج عزت بودند و حسادت پهلوی‌ها علت مرگ ایشان بود.

عضو فراکسیون اصولگرایان در مجلس نهم عنوان کرد: جهان پهلوان تختی در همه اعصار چه زمان قهرمانی، چه در دورانی که مورد مغضوبیت پهلوی قرار داشت، محبوب همه مردم ایران بود.

وی در ادامه با اشاره به عوامل جاودانگی تختی در خاطر مردم گفت: ایمان به خداوند متعال نخستین علت جاودانگی مرحوم تختی در اذهان مردم است، هر کس که با خداوند متعال ارتباط برقرار کند ماندگار می‌ماند و می‌بینیم که سرور و سالار شهیدان بعد از هزاران سال همچنان محبوب قلب آزادگان جهان است.

غفوری‌فرد با بیان اینکه تختی مردی با خدا بود، افزود: مناجات او با خداوند متعال نخستین و مهمترین عامل بقای او بود.

دبیرکل جامعه ورزشکاران ایران ارتباط با اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام را عامل دیگر ماندگاری جهان پهلوان تختی برشمرد و گفت: مرحوم تختی پیش از هر مسابقه مهم به مشهد مشرف می‌شد و با راز و نیاز با علی بن موسی الرضا (ع) از ایشان اذن می‌گرفت و عاشق امیرالمومنین (ع) بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عشق به مردم را رمز دیگر جاودانگی مرحوم تختی خواند و تاکید کرد: مرحوم تختی عشق خود به مردم را در عرصه‌های مختلف به مردم نشان داد.

دبیرکل جامعه ورزشکاران ایران در پایان تصریح کرد: مرحوم تختی تاکید داشت «بزرگترین پاداشی که گرفتم مدال‌ها نبود بلکه بزرگترین افتخار من قلب انسان‌هایی است که به من عشق می‌ورزند.»

انتهای پیام/2462/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول