اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبیک:

سعادت انسان در گرو ولایت‌پذیری اهل بیت (ع) است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک گفت: سعادت انسان در گرو ولایت‌پذیری اهل بیت (ع) است که در زمان غیبت امام زمان (عج)، ولایت‌پذیری نایب بر حق این امام همام واجب است.

سعادت انسان در گرو ولایت‌پذیری اهل بیت (ع) است

حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی به مناسبت 29 صفر سالروز شهادت امام رضا (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: ورود امام رضا (ع) به مرو برای اسلام بسیار مفید بود چرا که طوس برای بیگانگان میدان علم بود و اگر حضرت رضا (ع) در طوس نبود کسی وجود نداشت که شبهات آنان را رفع کند و اگر آن شبهات رفع نمی‌شد، برای عالم اسلام بسیار خطرناک بود.

وی امام رضا (ع) را صندوق انوار الهی و خزینه علم خداوند ذکر کرد و افزود: مباحثات حضرت رضا (ع) با فرقه‌های مختلف در مجلس مأمون، مقام علمی آن حضرت را آشکار می‌کرد چنانکه مأمون بارها می‌گفت: «هیچ کس را در روی زمین داناتر از حضرت رضا (ع) نمی‌دانم».

این مسئول با اشاره به اینکه زمانی که امام رضا (ع) در نیشابور که فوق‌العاده پرجمعیت و شیعه نشین بود رسیدند و مردم به استقبال ایشان آمدند ادامه داد: مردم از امام رضا (ع) حدیث و سفارشی درخواست کردند که امام رضا (ع) سر از کجاوه بیرون آوردند و حدیث سلسله الذهب که از پیامبر (ص) از جبرئیل و خدا نقل شده فرمودند: «کلمه لا اله الا الله قلعه محکم خداوند است و هر کس در آن داخل شود از عذاب الهی در امان است» و از شرایط اساسی آن اقرار به ولایت ائمه اطهار (ع) ذکر کردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک وجود مبارک امام رضا (ع) در مشهد مقدس را نگین ایران و ملجا دوستداران و عاشقان کشور اسلامی ذکر و تصریح کرد: حیات این امام بزرگوار به دلیل مقارن شدن با خلفای عباسی در سختی، رنج و مشقات زیادی سپری شد که به اجبار از مدینه به طوس آوردند که توانست از حریم دین حراست کند تا سرانجام به دست مامون به شهادت رسیدند.

حسینی با اشاره به سجایای اخلاقی امام رضا (ع) اذعان داشت: ابراهیم بن عباس که در مسافرت از مدینه به طوس خدمت آن حضرت بوده است گفته امام رضا (ع) هیچ گاه خود را از مردم جدا نمی‌دانست، سخن کسی را قطع نمی‌کرد، در نهایت ادب و تواضع رفتار می‌کرد، هیچ نیازمندی را رد نمی‌کرد، پای خود را در مقابل احدی دراز نمی‌کرد و به خدمتکارانش بدگویی نمی‌کرد.

وی با اشاره به حلم و بردباری امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: در این برهه از زمان که با تحریم و جنگ اقتصادی دشمن مواجه هستیم مطلوب است که آحاد جامعه از سیره، منش و رفتار به ویژه بردباری این امام همام تاسی کرده که بسیار راهگشاست.

این مسئول بیان داشت: امام رضا (ع) همان طور که در کتب و مجلات فراوان آمده دارای کرامات زیادی نسبت به بندگان خدا بوده‌اند بنا بر این هر کس با داشتن معرفت امام رضا (ع) در دل به زیارت ایشان برود، امام رضا (ع) در زمان احتضار و عالم برزخ به سراغش می‌آید و به انسان کمک خواهد کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: امام رضا (ع) هرگز مردم را به بردگی و پستی نمی‌کشاند بلکه تلاش می‌کردند انسان را به مقام رفیع انسانیت، خداپرستی و سعادت برسانند به همین دلیل در حق بندگان خدا بسیار دعا می‌فرمودند که به عنوان نمونه می‌فرمودند: « ای خدای کریم از خطای زنان و مردان مومن درگذر و آنان را بیامرز» که بیانگر علاقه و عشق امام نسبت به مردم بود لذا انسان هم باید محبت اهل بیت (ع) را در خود تقویت کند تا در دنیا و آخرت سرنوشت خوبی را برای خود رقم بزند.

انتهای پیام/77006/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول