اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور:

اشعار شعرا اوج ارادت و مودت به اهل بیت است

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: اشعار شعرای آیینی اوج ارادت و مودت به اهل بیت علیهم‌السلام است.

اشعار شعرا اوج ارادت و مودت به اهل بیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام محرمعلی فراشی ظهر امروز در همایش استانی حدیث باب عشق که در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار کرد: شعرای آیینی با سرودن اشعاری در وصف اهل بیت علیهم‌السلام میزان ارادت خود را به این بزرگواران بیان می‌کنند و باید این شاعران به موضوعات آیینی توجه کنند.

وی افزود: شعر این شاعران می‌تواند در گسترش معنویات موثر باشد چرا که شعر، مدح و ذکر در طول تاریخ نقش داشته است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از جوانان با اشعار آیینی بیگانه‌اند و باید شعرای آیینی به این موضوع توجه اساسی داشته باشند، خاطرنشان کرد: مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور آماده حمایت از مداحان و شعرای آیینی است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در خصوص مداحان نیز تأکیدات فراوانی داشته‌اند، یادآور شد: مداحان نباید از هر سخن بی‌اساسی در مدیحه‌سرایی استفاده کنند بلکه سوزاندن قلب محبان اهل بیت علیهم‌السلام به وسیله هنرنمایی در کیفیت بیان واقعه باید توسط مداحان تبیین شود.

فراشی بیان کرد: استعدادهای خوب و فراوانی در جامعه یافت می‌شود، اما به فرموده معظم‌له خطاب به جوانان هنرمند و شاعر، استعداد به تنهایی کافی نیست و باید پشتکار داشت.

وی افزود: امروز وحدت، انسجام و همدلی مردم این مرز و بوم کمر شیطان بزرگ آمریکا را شکسته و باید به سمتی حرکت کنیم که وعده خداوند است.

وی اضافه کرد: دشمنان امروز به این نتیجه رسیده‌اند که با ملت عاشورایی ما نمی‌توانند کاری کنند و اراده آهنین این مردم را نمی‌توانند خدشه‌دار کنند.

بهروز خیریه مولف کتاب جایگاه اهل بیت علیهم‌السلام در شعر شاعران نیز در این همایش اظهار کرد: در طول تاریخ آنچه که موجب بنای میراث فرهنگی ما شده است، توجه به باورهای دینی است و در دیوان هر شاعری راز و نیاز با خدا و مدح پیامبر و خاندان مطهرش سروده شده است.

وی با اشاره به اینکه کتاب یاد شده از سال 73 با جمع‌آوری مجموعه کوچکی از شعر شاعران در خصوص اهل‌بیت (ع) منتشر شده است، گفت: هر تجربه و شعری حاصل عاطفه، اندیشه، خیال و باورهای شاعر است که در ذهن شاعر می‌پرورد.

در این همایش که به همت اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان و با همکاری کانون مداحان استان، مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور و حوزه هنری استان برگزار شد، چند نفر از شعرای آیینی استان کردستان اشعار خود را قرائت کردند.

انتهای پیام/79007/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول