اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری خبر داد

ارائه خدمات آموزشی به 10 هزار کودک در مهدهای چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر حدود 10 هزار کودک شامل شیرخوار، نوپا و نوباوه در 300 مهد‌کودک خصوصی، خودکفا و روستا مهد استان آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

ارائه خدمات آموزشی به 10 هزار کودک در مهدهای چهارمحال و بختیاری

حسین سعیدی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به ارائه خدمات حمایتی و تخصصی به جامعه هدف شامل خانواده، زنان و کودکان اقشار آسیب‌پذیر در قالب دفاتر امور کودکان و نوجوانان، امور آسیب دیدگان اجتماعی و توانمند‌سازی زنان و خانواده در حوزه معاونت امور اجتماعی بهزیستی این استان، اظهار داشت: دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی با هدف ساماندهی‌، کنترل، کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی از قبیل کودکان خیابانی‌، طلاق، کودک آزاری، متکدیان، زنان و دختران آسیب دیده و یا در معرض آسیب، زنان و دختران فراری از منزل در قالب طرح‎های مختلف و از طریق مراکز مربوطه به ارائه خدمات تخصصی‌، اجتماعی و اورژانسی به جامعه هدف می‎پردازند.

سعیدی ادامه داد: پذیرش جدید 238 مورد مداخله در بحران‎های فردی، خانوادگی و اجتماعی و ارائه خدمت به یک‎هزار و 96 مورد در این بخش، ساماندهی زنان و دختران آسیب دیده اجتماعی، تشکیل پرونده مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق، ارائه حدود 20 هزار خدمت از طریق تیم‌های سیار خدمات اجتماعی، ارائه خدمت از طریق خط تلفن اورژانس اجتماعی، مداخله در موارد کودک آزاری و  همسرآزاری گزارش شده و همچنین ارائه خدمت تخصصی و حمایتی به کودکان خیابانی از جمله مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی این اداره‌ کل است.

وی از دفتر سلامت نگری و سلامت محوری به عنوان مبنای فعالیت دفتر امور زنان و خانواده بهزیستی یاد کرد و گفت: حمایت و ارائه خدمات مفید به زنان سرپرست خانوار، افراد نیازمند، خانوادهای نیازمند، دختران خودسرپرست و زنان خودسرپرست و گروه‎هایی که بنا به دلایل اقتصادی‌، اجتماعی، تربیتی، فرهنگی و بهداشتی از زندگی روزمره خود بازمانده و یا در معرض بحران قرار دارند از وظایف این دفتر به شمار می‎رود.

سعیدی تعداد خانواده‎های زیر پوشش دفتر امور زنان و خانواده بهزیستی استان را 2 هزار و 497 خانواده عنوان کرد و افزود: پرونده یک هزار و 657 خانواده از این تعداد به منظور ارائه خدمات به بخش غیر دولتی همکار واگذار شده است.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری در ادامه به همکاری پنج موسسه خیریه، چهار مرکز غیردولتی و هشت کلینیک مددکاری با دفتر زنان به منظور ارائه خدمت به جامعه هدف اشاره کرد و گفت: بالغ بر 3 هزار و 400 دانش‌آموز و 550 دانشجو از خدمات این دفتر بهره‌مند هستند.

سعیدی ارائه خدمات به خانواده‌های دارای فرزند چند قلو، تشکیل 18 گروه همیار زنان سرپرست خانوار، اجرای طرح توانمندسازی اجتماع محور در چهار محله، پرداخت کمک موردی و ودیعه مسکن، معرفی خانواده برای بهره‌مندی از انشعاب آب، برق و گاز و برگزاری دوره‎های آموزشی برای گروه‎های همیار را از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در این دفتر عنوان کرد.

وی فراهم آوردن امکان دستیابی همه کودکان به مهد‌کودک به منظور ارتقای رفاه اجتماعی، کمک به بروز و پرورش استعدادهای فطری کودکان و اجرای سیاست‌های جاری دولت در اصل 44، تلاش در راستای فراهم کردن زمینه‎های امنیت اجتماعی، فرهنگی اقتصادی، آموزشی و پرورشی فرزندان تحت مراقبت و پیگیری موارد حقوقی فرزندان را از اهداف فعالیت‎های دفتر امور کودکان و نوجوانان این اداره کل عنوان کرد و افزود: در حال حاضر حدود 10 هزار کودک شامل شیرخوار، نوپا و نوباوه در 300 مهد‌کودک خصوصی، خودکفا و روستا مهد این استان آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

انتهای پیام/68001/ز40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول