اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

اعتقاد به اصل لاالله‌الا‌الله بدون ولایت معنا ندارد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: اعتقاد به اصل لاالله‌الا‌الله بدون اعتقاد به ولایت معنا ندارد.

اعتقاد به اصل لاالله‌الا‌الله بدون ولایت معنا ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا جهت‌دهنده زندگی است و راه و مسیر سعادت و رستگاری را به خوبی برای افراد ترسیم می‌کند.

وی با اشاره به آیات سوره مبارکه قیامت، بر ضرورت تبیین فلسفه معاد و قیامت تاکید کرد و گفت: تبیین معاد و عالم پس از مرگ از اهمیت بالایی برخوردار است و مومنان باید همواره فکر و ذهن خود را به این مسئله مهم معطوف کنند.

نکونام تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم در آیات متعددی روز قیامت را برای افراد توصیف کرده و فکر انسان‌ها را همواره   متوجه آن می‎دارد.

امام جمعه شهرکرد به فلسفه توصیف روز قیامت در قرآن کریم اشاره کرد و افزود: خداوند در قرآن کریم بهشت و جهنم را برای افراد ترسیم می‌کند تا باور آن‌ها به روز قیامت تقویت شود.

نکونام در ادامه با تسلیت ارتحال نبی مکرم اسلام(ص)، بیان داشت: امروز روز تدبر و تفکر و اندیشه در فلسفه بعثت ایشان است.

وی با اشاره به سختی‌ها و مصائب پیامبر اکرم(ص) در صدر اسلام، اذعان داشت: حضرت محمد(ص) برای تبلیغ دین و ایفای رسالت مهم و سنگین خود سختی‌های بسیاری تحمل کرد و این سختی‌های هیچگاه مانع از ادامه راه ایشان و یارانش نشد.

وی در ادامه با تسلیت شهادت امام حسن مجتبی(ع) به حدیثی از ایشان اشاره کرد و گفت: این دنیا مقدمه‌ای برای رسیدن به دنیای دیگری است برهمین اساس ضروری است تا می‎توان زاد و توشه برای خود فراهم و خود را برای یک آغاز جدید آماده کرد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری همچنین با تسلیت شهادت امام رضا(ع)، افزود: دین اسلام از وجود ائمه و بزرگانی برخوردار است که الگوگیری از هر یک از ایشان می‌تواند ما را به سعادت دنیا و آخرت رهنمون سازد.

نکونام با بیان اینکه شعار لاالله‌الا‌الله بدون ولایت معنا ندارد، متذکر شد: تمسک به اسلام ناب و توحید ولایی، افتخار و فرصت بسیار ارزشمندی است که در اختیار ملت مسلمان ایران گذاشته شده است.

وی بر ضرورت ایستادگی و مقاومت مردم در برابر جاهلان عصر حاضر تاکید کرد و افزود: امروز نیز همانند صدر اسلام مشرکان و کافرانی وجود دارند که در مسیر اسلام و مسلمانان مانع ایجاد می‌کنند و ضروری است در برابر آن‌ها با تمام توان ایستادگی کرد.

نکونام با اشاره به نمونه‌ای از صدر اسلام، بر ضرورت الگوگیری از مسلمانان حقیقی صدر اسلام تاکید کرد و گفت: مردم آزاده جهان امروز به نظام جمهوری اسلامی امید بسته‌اند و از مردم ایران اسلامی الگو می‌گیرند برهمین اساس ضروری است تا با مقاومت خود درس ایستادگی به آن‌ها آموخت.

امام جمعه شهرکرد اذعان داشت: ما بر نظام هیچ منتی نداریم چراکه هرچه داریم به برکت این نظام است پس همواره باید در راستای تقویت آن اهتمام ویژه‌ای به کار گیریم.

انتهای پیام/68004/ع40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول