اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه گرمسار:

ولایت رهبری ولایت رسول خداست

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شهرستان گرمسار گفت: امروز اطاعت و پیروی از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی لازم و ضروری بوده و ولایت رهبری، ولایت رسول خدا است.

ولایت رهبری ولایت رسول خداست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرمسار، حجت‌الاسلام مهدی ولیخانی پیش از ظهر امروز در نشستی بصیرتی در گرمسار عنوان کرد: حضرت رسول‌اکرم(ص)، الگوی مسلمانان است و باید تلاش کنیم تا سبک زندگی خود را به سبک زندگی حضرت رسول (ص) نزدیک کنیم.

وی تصریح کرد: پیامبر اسلام، 23 سال عمر با برکت خویش را صرف هدایت مردم کرد و تمام مشکلات را تحمل کرد و ما مدیون پیامبر اعظم (ص) هستیم.

ولیخانی گفت: خداوند در قرآن فرموده است «ای مؤمنین از خدا و رسول خدا و صاحبان امر اطاعت و پیروی داشته باشید» که این اطاعت برای رسیدن به سعادت ابدی لازم و ضروری است.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شهرستان گرمسار به سیره پیامبر از دیدگاه قرآن اشاره کرد و گفت: پیامبر (ص) اسوه و سرمشق ساده‏زیستی بودند و همیشه بر رفتار جامعه نظارت داشتند و امر به معروف و نهی از منکر می‌کردند.

ولیخانی گفت: از سیره‏های اجتماعی این حضرت می‏توان به عفو و گذشت، تواضع و فروتنی، امانت‏داری و راست‏گویی، وفای به عهد و مشورت با مردم اشاره کرد.

وی تأکید کرد: پیامبری که به فرموده خدا، برای جهانیان رحمت است، الگوی نیکویی برای ماست و باید سیره فردی و اجتماعی حضرت رسول اکرم (ص) را منشأ زندگی خود قرار دهیم.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شهرستان گرمسار گفت: رهرو واقعی حضرت رسول اکرم (ص) کسی است که در اطاعت و پیروی از آن حضرت صادق و گفتار و عملش با هم تطبیق داشته باشد و در امور مختلف اخلاق، سیاست، عبادت، اقتصاد و فرهنگ امام و رهبرش را مقدم بر خود بداند و به آن‌ها عمل کند.

شناخت پیامبر، شناخت انسان کامل است

یک کارشناس مسائل سیاسی نیز گفت: شناخت پیامبر، شناخت انسان کامل است و انسان کامل اسلام را شناخته و راه امام و پیشوای خود را ادامه می‏دهد و پیرو آن‌ها است.

صدیقه دادگر افزود: پیرو واقعی رسول خدا کسی است که خصوصیات اخلاقی، عبادی و سیاسی حضرت را در عمل در خود داشته باشد.

وی تصریح کرد: بهترین سبک زندگی را اسلام و رسول خدا مشخص کرده است و اگر در همه موارد زندگی اعم از مسائل عبادی، شیوه زندگی زناشویی و تربیت فرزندان مانند سلمان فارسی پایمان را جای پای حضرت رسول (ص) بگذاریم، می‌توانیم سبک زندگی حضرت رسول (ص) را سرمشق زندگی خود قرار دهیم.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: امانت‏داری در سیره رسول اکرم (ص) از جایگاه بالایی برخوردار است؛ به طوریکه حضرت رسول (ص) در امانت‏داری آنچنان شهره بودند که او را با لقب محمد امین می‌شناختند.

دادگر گفت: رسول خدا (ص) در غار ثور در حالی که مشرکان به دنبال ایشان بودند، به امام‌علی (ع) سفارش کرد تا فردا در اجتماعات مردم مکه با صدای بلند بگوید هر کس پیش محمد امانتی دارد، بیاید امانتش را پس بگیرد.

وی عنوان کرد: پیرو واقعی پیامبر کسی است که صداقت در ایمان و توحید خالصانه داشته باشد و تقوا را پیشه عمل خود قرار دهد و سیره اجتماعی، اخلاقی و عبادی پیامبر را بداند و به آن‌ها عمل کند.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: امروز باید از سیره پیامبر (ص) درس اخلاق بگیریم و جوانان خود را با اهل‌بیت (ع) بیشتر آشنا کنیم.

انتهای‌پیام/2249/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول