اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان:

یاران امام حسین (ع) نگهبانان راستین ولایت بودند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان با اشاره به ویژگی‌های یاران امام حسین (ع) گفت: یاران حضرت ابا عبدالله‌الحسین (ع) نگهبانان راستین ولایت بودند.

یاران امام حسین (ع) نگهبانان راستین ولایت بودند

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، حجت‌الاسلام رحیم اهرمی ظهر امروز در نشست با فعالان هیئات کنگان اظهار داشت: هیئات مذهبی نقشی مهم در گسترش فرهنگ اصیل اسلامی و ترویج فرهنگ عاشورایی دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان پیر‌غلامان اهل بیت (ع) را مهمان خوان سعادت اباعبدالله (ع) دانست و خاطرنشان کرد: نکوداشت پیرغلامان اهل بیت (ع)، نکوداشت مقام و منزلت حضرت سید الشهدا (ع) است و ما در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که سراسر عشق و محبت به خاندان اهل بیت (ع) از زبان مداحان و پیرغلامان لبریز است.

وی افزود: این سخن گزافی نیست که مداح قافله‌سالار عرصه حب اهل بیت (ع) است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان با اشاره به ویژگی‌های یاران امام حسین (ع) گفت: یاران حضرت ابا عبدالله‌الحسین (ع) نگهبانان راستین ولایت بودند.

اهرمی اظهار داشت: عشق به ولایت و تسلیم محض راه حقیقت بودن از مشخصاتی بود که یاران حضرت ابا عبدالله (ع) را در راه پاسداری از ارزش‌های الهی مصمم می‌کرد.

وی افزود: بصیرت در سیمای آنان موج می‌زد و شک و تردید با آنها میانه‌ای نداشت و این گونه بود که حماسه کربلا شکل گرفت و دین احمدی با عاشورای حسینی آبیاری شد.

این مسئول از برگزاری زیارت حضرت رسول (ص) از راه دور در کنگان خبر داد و اذعان داشت: با همکاری اداره تبلیغات اسلامی و دفتر امام جمعه کنگان، زیارت حضرت رسول (ص) از راه دور در مصلای جمعه این شهر برگزار می‌شود.

اهرمی یادآور شد: زیارت حضرت رسول (ص) از محورهای وحدت امت اسلام است و زیارت حضرت از ارزش و فضیلت خاصی برخوردار است اما کسانی که شرایط برایشان مهیا نیست و توفیق نصیب نمی‌شود به زیارت از راه دور سفارش شده‌اند.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) گفت: به مدینه بروید و بر پیامبر (ص) سلام دهید، هر چند سلام و درود از راه دور نیز به آن حضرت می‌رسد.

اهرمی افزود: با همکاری این اداره و دفتر امام جمعه کنگان، جمعه 22 دی‌ماه قرائت زیارت توسط حجت‌الاسلام سید علی میرتبار، روحانی اعزامی از قم در مصلای جمعه این شهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2451/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول