اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره بیمه سلامت آذربایجان غربی:

تجمیع بیمه‌های درمانی منجر به تحقق عدالت می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: تجمیع بیمه‌های درمانی گامی بلند در جهت تحقق عدالت است که در این سمت‌و‌سو گام برداشته می‌شود.

تجمیع بیمه‌های درمانی منجر به تحقق عدالت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از چالدران هاشم سلطانی در آئین تودیع و معارفه سرپرست اداره بیمه سلامت چالدران که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: تجمیع بیمه‌های درمانی پایه در جهت تحقق عدالت و برخورداری از خدمات سلامت، از دیگر گام‌های این اداره قلمداد می‌شود که این مبحث دارای 5 مؤلفه است که تلاش می‌شود در این سمت‌وسو گام برداشته شود.

وی به ارائه خدمات نظام سلامت در 3 سطح با توجه به نظام ارجاع و پزشک خانواده اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح یکی دیگر از اهداف اداره کل محسوب می‌شود به طوری که در شرایط استاندارد به صورت هرم خدمات سلامت ارائه می‌شود که در حال حاضر ارائه خدمات به صورت هرم معکوس است.

مدیرکل اداره بیمه سلامت آذربایجان غربی با اشاره به استقرار نظام خرید راهبردی خدمات سلامت، بیان کرد: این نظام یک ترم کلی بوده و همه کارکردهای نظام سلامت را شامل می‌شود که در 5 آیتم اجرا می‌شود.

وی برای چه کسی بخریم، چه چیزی بخریم، چگونه بخریم، چگونه پرداخت کنیم را آیتم‌‌های نظام خرید راهبردی خدمات سلامت برشمرد.

سلطانی افزود: تعیین استانداردهای ارائه خدمات، تدوین راهنمای بالینی و اعمال قراردادهای فی‌مابین با تامین‌کنندگان خدمت از دیگر گام‌های این مجموعه محسوب می‌شود به طوری که اعمال استانداردهای درمانی مانند میانگین تعداد اقلام دارویی، هزینه یک نسخه، تعداد آزمایش یک نسخه، درصد آزمایش نسخ و ... در قراردادهای فی‌مابین تاثیر زیادی در کنترل هزینه‌های درمان دارد.

مدیرکل اداره بیمه سلامت آذربایجان غربی بیان کرد: نظارت بر ارائه خدمات بیمه تکمیلی سلامت و دریافت حق بیمه تکمیلی، تشکیل شورای عالی بیمه سلامت کشور و رفع هم‌پوشانی‌ها از دیگر برنامه‌های اداره کل است.

در این جلسات از زحمات ناصر جعفرزاده سرپرست قبلی این اداره تقدیر به عمل آمد و رضا بنکدار به عنوان سرپرست جدید اداره بیمه این شهرستان معرفی شد.

انتهای پیام/61002/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول