اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر کشور خبر داد

آمار بیمه‎شدگان روستایی گلستان کمتر از متوسط کشوری

خبرگزاری فارس: مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر کشور گفت: دولت تعهد کرده دوسوم حق بیمه را بپردازد لذا باید جوانان را تشویق کنیم تا عضو صندوق بیمه شوند و همیشه باید کاری کنیم که از دولت طلبکار باشیم.

آمار بیمه‎شدگان روستایی گلستان کمتر از متوسط کشوری

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سید مجید موسویان ظهر امروز در همایش و کارگاه آموزشی کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر گلستان در گرگان اظهار داشت: از اطلاعات و سرمایه‎های مردم در صندوق بیمه حفاظت و حراست می‎کنیم و ذره‎ای هم از مقررات پاپیش نخواهیم کشید.

وی انعطاف‎های ناصحیح در گذشته را از مهمترین مشکلات صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر برشمرد و تصریح کرد: امروز قوام و دوام نظام به درست کارکردن ما است و اگر افراد را به عضویت صندوق بیمه دعوت کنیم، جمعیت آینده از نظر معیشتی دغدغه‎ای نخواهند داشت.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر با بیان اینکه در حال حاضر 14 هزار خانواده مستمری‎بگیر در کشور داریم، یادآور شد: این تعداد، چیزی قریب به 4 میلیارد تومان حق بیمه پرداخت می‎کردند که فوت کرده و در حال حاضر بازماندگان آنها مستمری دریافت می‎کنند.

موسویان متذکر شد: مبلغی که به عنوان حق بیمه به صندوق پرداخت می‎شود چیزی در مقابل حمایتی که افراد می‎شوند، نیست.

وی اضافه کرد: بیمه شده‎ای که حق بیمه می‎پردازد حقی برای فرزندان و همسرش در آینده ایجاد می‎کند و خداوند نیز می‎فرماید"به مال یتیم نزدیک نشو" یعنی حتی نباید فکر سوءاستفاده کردن از آن مال شود لذا اگر به خاطر سوءتدبیر افرادی بدون ضابطه در این امر ورود کنند این کار غلطی است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر با تاکید بر اینکه اطلاعات کارشناسان، اذهان را برای یک برنامه‎ریزی درست آماده می‎کند، ابراز داشت: اگر کارگزاران صندوق بیمه روستایی و عشایری کارشناس فنی نباشند و نظر فنی ندهند آن وقت نمی‎توان انتظار داشت حقی پایمال نشود.

موسویان بیان داشت: در استان یزد سامانه دریافت متمرکز الکترونیکی صندوق بیمه عشایری راه‎اندازی شد که 64.5 درصد از جمعیت مشمول آنها عضو صندوق بودند ولی در استان گلستان هنوز 24 درصد عضو صندوق بیمه هستند که این آمار از متوسط کشوی که 35 درصد است بسیار پایین‌تر است.

وی اضافه کرد: با وجودی که وضعیت اقتصادی مردم گلستان با توجه به پرداخت یارانه‎هایی که صورت می‎گیرد در مقایسه با میزان حق بیمه‎ای که ما دریافت می‎کنیم با یارانه‎ای که خانوارهای روستایی دریافت می‎کنند با توجه به تغییری که در نرخ حامل‎های انرژی و میزان مصرف آنها در حامل‎های انرژی وجود دارد مازادی از یارانه وجود دارد که بتوانند حق بیمه خود را پرداخت کنند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر با اشاره به اینکه یارانه مادام‎العمر نیست، گفت: یارانه‎ها در شرایط آتی باید تعدیل شوند و نباید تصور شود که دیگر نیازی به بیمه نیست لذا باید جوانان را تشویق و جذب بیمه کنیم چراکه برای آینده آنها مفید خواهد بود.

انتهای پیام/2307/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول