اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر صندوق بیمه کشاورزی خراسان‌جنوبی خبر داد

پرداخت 100 میلیارد ریال غرامت به بیمه‌گذاران خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیر صندوق بیمه کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: در سال زراعی 90 -91 بالغ بر 146 میلیارد ریال به تمامی بیمه‌گذاران استان غرامت پرداخت شده که بخش اعظم آن یعنی اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال مربوط به 9 ماهه امسال است.

پرداخت 100 میلیارد ریال غرامت به بیمه‌گذاران خراسان‌جنوبی

جواد غنچه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند با بیان اینکه بیشترین غرامت پرداخت شده مربوط به بخش زارعت بوده است، اظهار کرد: به دلیل اینکه سطح بیمه محصولات زراعی بیشتر از سایر بخش‌ها است، بیشترین غرامت پرداخت شده نیز مربوط به این بخش است.

وی افزود: همچنین اعتباری بالغ بر 60 میلیون ریال نیز مبلغ غرامتی بوده که به زارعان یعنی افرادی که کشت پنبه، جو، گندم و چغندر دارند، پرداخت شده است.

مدیر صندوق بیمه کشاورزی خراسان‌جنوبی ادامه داد: 2 میلیارد ریال نیز مبلغ غرامتی بوده که به حساب خسارت‌دیدگان که به باغ‌های آنها خسارت وارد شده پرداخت شده است و مابقی مربوط به غرامت بخش دام است.

غنچه به عدم راغب بودن کشاورزان به بیمه محصولاتشان اشاره کرد و گفت: بحث بیمه کشاورزی یکی از مسائلی است که تأمین امنیت کشاورزان و تولیدکننده بخش کشاورزی را به همراه دارد و لازمه بیمه‌گری این است که کشاورز، دامدار و مرغدار از مزیت‌های بیمه اطلاع داشته باشد.

وی با بیان اینکه صندوق بیمه کشاورزی فعالیت رسمی خود را از سال 63 آغاز کرده است، تصریح کرد: اما با این وجود بخشی از جامعه به دلیل عدم اطلاع از مسائل بیمه‌ای و قوانین و مقررات راغب به بیمه کردن محصولات خود نیستند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزی خراسان‌جنوبی به غرامت پرداخت شده به خسارت‌دیدگان زلزله زهان اشاره کرد و افزود: خسارت در منطقه زهان به سه زیر بخش زراعت، باغات و دام بوده و طی بررسی‌های انجام شده فقط دام افراد خسارت‌دیده بیمه بوده است که در این راستا 219 رأس دام بیمه شده خسارت دیده که به ازای هر رأس دام مبلغ یک‌میلیون ریال غرامت پرداخت شده است.

* 43 محصول زراعی، باغی و دامی استان زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی هستند

وی با بیان اینکه در مجموع 32 هزار هکتار محصولات زراعی و باغی زیر پوشش بیمه هستند، اظهار کرد: 380 هزار رأس دام سبک و 12 میلیون قطعه نیمچه گوشتی زیر پوشش بیمه هستند و همچنین 43 محصول زراعی، باغی و دامی زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته‌اند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه 28 هزار رأس دام سبک از ابتدای سال زراعی 90 ـ 91 تلفات دیده‌اند، تصریح کرد: همچنین 33 هزار هکتار از سطوح محصولات باغی استان نیز خسارت دیده‌اند.

غنچه به اعتبارات صندوق بیمه کشاورزی استان اشاره کرد و یادآور شد: در این صندوق موضوعی به نام اعتبار نداریم بلکه ما موظف هستیم در برابر آنچه بیمه می‌کنیم در صورت بروز خسارت پاسخگو باشیم.

انتهای پیام/69002/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول