اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر فارس:

65 درصد از روستائیان و عشایر فارس بیمه نیستند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر فارس ضمن اعلام ضریب نفوذی 35 درصدی بیمه اجتماعی عشایر و روستائیان در این استان گفت: 65 درصد از روستائیان و عشایر فارس زیر پوشش بیمه اجتماعی این صندوق نیستند.

65 درصد از روستائیان و عشایر فارس بیمه نیستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، محمد ذوالانوار عصر امروز در همایش بزرگ شهرداران، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستای قیروکارزین که با حضور امام جمعه، فرماندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، بخشداران و مسئولان ادارات این شهرستان همراه بود اظهار داشت: در بحث عدالت‌محوری و اجرای آن باید تمام رفتارهای ما بر اساس عدالت باشد که طرح هدفمندی یارانه‌ها در همین راستا در کشور انجام شد.

وی افزود: بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر در دولت نهم اجرایی شد که از نظر اهمیت کمتر از اجرای طرح‌های عمرانی نیست و تامین کننده خدمات بیمه‌های اجتماعی مطلوب با امکان دسترسی آسان و توام با کرامت و منزلت برای روستائیان و عشایر است.

ذوالانوار با بیان این که سکونت در روستا و یا مناطق عشایری، انعقاد قرارداد و اعلام آمادگی برای پرداخت حق بیمه و دارا بودن حداقل 18 سال تمام سن و حداکثر 55 سال برای مردان و 50 سال برای زنان شرایط عضویت در این صندوق است ابراز داشت: میزان حق بیمه در صندوق 15 درصد است که پنج درصد از این حق بیمه را بیمه‌گذار و 10 درصد آن را نیز دولت پرداخت می‌کند.

این مقام مسئول ضریب نفوذی بیمه اجتماعی عشایر و روستائیان را در استان فارس 35 درصد اعلام کرد و بیان داشت: بیش از 84 هزار نفر از جمعیت 254 هزار خانواری روستائیان و عشایر فارس زیر پوشش این بیمه قرار دارند و در شهرستان قیروکارزین نیز تنها 30 درصد از این قشر بیمه شده‌اند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر فارس با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی در این زمینه گفت: ترویج فرهنگ استفاده از خدمات بیمه روستائیان و عشایر توسط دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها لازم و ضروری بوده و دولت در این زمینه نیز تلاش‌ها و حمایت‌های بسیاری انجام داده است.

وی در پایان حمایت و پشتیبانی بیمه‌های اجتماعی روستایی در مواقع ضرورت و شرایط ناتوانی از افراد زیر پوشش را بسیار مطلوب دانست و اضافه کرد: این صندوق خدمات خود را در زمینه مستمری پیری و بازنشستگی، از کارافتادگی و مستمری خانواده‌های فاقد سرپرست و برخورداری بازماندگان تحت تکفل بیمه شده متوفی از مستمری به روستائیان و عشایر ارائه می‌کند.

انتهای پیام/2448/ت30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول